Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak nie dać się oszukać przy zakupach w Internecie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-08-2012, 19:51
Jak nie dać się oszukać przy zakupach w Internecie
Zdaniem analityków, zbyt niska cena przy ofercie internetowej powinna wzbudzić nasze podejrzenia

Gdy w Internecie znajdziemy ofertę znacznie tańszą niż w innych sklepach internetowych, to może to być wabik na naiwnych. Co ciekawe oszukać może nas nawet sklep reklamujący się w gazetach czy na największych portalach internetowych, a nawet polecany przez znajomych. Szczególnie należy uważać, gdy sklep internetowy nie akceptuje płatności przy odbiorze, ani kartą, a jedynie przelewem - radzą analitycy Expandera.

- W Internecie czasami udaje nam się wyszukać oferty sprzedaży z bardzo atrakcyjną ceną. Trzeba jednak pamiętać o tym, że część tego typu ofert jest niestety oszustwem. Jak w takim razie zdecydować czy dokonać zakupy czy zrezygnować? Przede wszystkim nie należy skupiać się jedynie na cenie. Wręcz przeciwnie. Jeśli towar jest istotnie tańszy niż w innych sklepach internetowych, to powinno to wzbudzić nasze podejrzenia - mówi Jarosław Sadowski w firmy Expander.

Jak podkreśla, tych podejrzeń nie powinno uśpić ani rekomendacja znajomych ani reklama sklepu internetowego, nawet jeżeli pokazana została w gazetach czy na głównych stronach największych portali internetowych. Zdarzało się bowiem, że oszuści włamywali się do poczty emailowej czy na profile w portalach społecznościowych i zachęcali do korzystania z nieuczciwej oferty. Również wszechobecne reklamy nie gwarantują bezpieczeństwa klientom. W ostatnim czasie pokazała to dobitnie sytuacja klientów firmy (z nieco innej branży) Amber Gold.

Analityk Expandera radzi, by zawsze, gdy mamy zamiar po raz pierwszy skorzystać z usług sklepu internetowego warto poszukać o nim informacji w wyszukiwarce internetowej. Sklepy, które prowadzą rzetelny biznes zachęcają swoich klientów do wystawiania opinii. Najlepiej jeśli są one zamieszczane na portalach niezależnych od sprzedającego. Jeśli znajdziemy przynajmniej kilkaset, a najlepiej kilka tysięcy pozytywnych opinii, to jest to argument za skorzystaniem z oferty.

- Doświadczenia internautów pokazują, że czerwona lampka powinna nam się natomiast zapalić wtedy, gdy sklep nie pozwala płacić za towar przy odbiorze, ani kartą, a jedynie przelewem. Jeśli do tego ma on siedzibę za granicą (zwłaszcza poza UE), to w razie kłopotów o odzyskaniu pieniędzy praktycznie możemy zapomnieć. W takiej sytuacji lepiej dokonać zakupu w innym sklepie, nawet jeśli ofertuje on wyższa cenę - mówi Jarosław Sadowski.

I dodaje, że zawsze, gdy korzystamy z niesprawdzonego wcześniej sklepu warto wybierać opcję płatności przy odbiorze lub kartą. Płatność kartą jest bowiem znacznie bezpieczniejsza niż za pomocą przelewu. W przypadku oszustwa możemy liczyć na pomoc banku w odzyskaniu pieniędzy. - Jeśli udowodnimy, że otrzymaliśmy towar niezgodny z zamówieniem lub go nie otrzymaliśmy, a sklep odmówi uznania naszych roszczeń, to bank zwróci nam pieniądze. Nie możemy natomiast liczyć na taką pomoc jeśli zapłacimy przelewem - tłumaczy analityk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH