Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Jak Polacy z różnych grup zawodowych i społecznych oceniają ograniczenia handlu w niedziele (raport)

Obowiązujące od marca 2018 roku ograniczenie handlu w niedziele w założeniu miało polepszyć sytuację życiową pracowników sektora handlowego i małych przedsiębiorców, a także wpłynąć na zmianę sposobu spędzania wolnego czasu przez Polaków. Jednak jak wynika z najnowszego raportu agencji badawczo-konsultingowej DANAE oraz badań SW Research - nie wszystkim Polakom odpowiadają wprowadzone regulacje.

Jak Polacy z różnych grup zawodowych i społecznych oceniają ograniczenia handlu w niedziele (raport)
fot. unsplash.com

Autor: portalspozywczy.pl/DANAE/SW Research
Data: 26-09-2019, 11:25

Raport stanowi podsumowanie pogłębionych badań społecznych, przeprowadzonych we współpracy
z Agencją Badań Rynku i Opinii SW Research, których celem było zdiagnozowanie faktycznego wpływu wprowadzenia zakazu handlu w niedziele na codzienność różnych grup społecznych. Co więcej, jego wydanie miało również na celu zainicjowanie dialogu społecznego, w efekcie którego powstaną rozwiązania spełniające potrzeby wielu grup interesariuszy zaangażowanych w temat niehandlowych niedziel.        

W odróżnieniu od przeprowadzonych już wcześniej badań rynkowych dotyczących zakazu handlu
w niedziele - diagnoza przeprowadzona przez agencję badawczo-konsultingową Danae, poszerzona przez badanie ilościowe zrealizowane przez SW Research, precyzuje, co zakaz niedzielnego handlu zmienił w życiu badanych grup zawodowych i społecznych, a także ich rodzin. Wskazuje, jakie są ich oczekiwania odnośnie możliwości pracy w niedziele czy też preferowanych przez nich innych form spędzania ostatniego dnia weekendu.

- Chcieliśmy poznać opinie respondentów o niehandlowych niedzielach, jak również sprawdzić,
w jaki sposób zmiany odbiły się na ich życiu, sposobie spędzania czasu, robieniu zakupów, pracy czy prowadzeniu biznesu. Ustawowe ograniczenie handlu niewątpliwie wpływa na życie Polaków, ich codzienne wybory, styl życia czy miejsce zakupów. Wpływ tych zmian jest złożony i zależny od ról społecznych. Obowiązujące regulacje są inaczej oceniane z perspektywy przedsiębiorcy chcącego rozwinąć własny biznes, inaczej z punktu widzenia pracowników handlu, a jeszcze inaczej z perspektywy konsumenta, który musiał zmienić przyzwyczajenia swoje i swojej rodziny – informuje dr Marcin Spławski, Dyrektor Generalny Danae.

W badaniu uczestniczyli przedstawiciele grup społecznych, które najsilniej odczuły konsekwencje ograniczenia handlu w niedziele. Wśród nich znalazły się matki pracujące w handlu i w branżach usługowych, działających biznesowo w niedziele, przedsiębiorcy, osoby pracujące dorywczo, w tym studenci studiów dziennych i emeryci, a także pracownicy handlu i konsumenci robiący zakupy w weekendy.  Opinie badanych analizowane były przez pryzmat ich deklaracji, dotyczących wiary oraz praktyk religijnych.

MATKA - pracuje, decyduje, kupuje     

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT    /    zakaz handlu RSS ALERT    /    ograniczenia handlu w niedziele RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (9)

  • chudy 2019-09-27 14:40:05
    Jak można ocenić coś co ogranicza nasze możliwości. Przecież to jest atak na naszą wolność.
  • Adam 2019-09-27 15:32:05
    Jak widać zdecydowanie ten zakaz komplikuje nam życie.
  • Marzena 2019-09-27 20:02:22
    Moja córka dorabiała do studiów dziennych, mogąc pracować tylko w weekendy i przez zakaz straciła pracę, bo stała się zbyteczna. Tak zakaz wspiera młodych chętnych do pracy.
  • Nina 2019-09-28 17:40:06
    mnie osobiscie mege ten zakaz wkurza i dezorganizuje mi caly tydzien :( cieszylabym sie, jakby zostal zniesiony
  • wojtek 2019-09-30 15:52:18
    Praca w handlu w weekendy była najlepszym rozwiązaniem dla studentów, którzy studiowali dziennie. Teraz nie mają jak sobie dorobić.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.