Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Jak przygotować e-sklep na Black Friday?

Polskie sklepy internetowe odnotowały w ubiegłym roku w „Czarny Piątek” przeciętnie ok. 30 proc. większy ruch i siedmiokrotnie więcej transakcji niż w inny, zwykły piątek. Szacuje się, że podczas tegorocznego Black Friday przeciętny Polak będzie gotowy wydać ok. 645 zł przede wszystkim w takich kategoriach, jak odzież, obuwie, elektronika oraz multimedia.

Jak przygotować e-sklep na Black Friday?
Fot. shutterstock

Chyba każdy, kto podchodząc do sklepowej kasy z pełnym koszykiem natrafia na kolejkę, zaczyna kalkulację – czekać czy wyjść? Badania dowodzą, że w przypadku e-commerce mamy do czynienia z tym samym dylematem. W tym wypadku jednak dużo łatwiej przejść do innego, podobnego sklepu. 
- Wystarczy, że strona sklepu ładuje się dłużej niż 2-3 sekundy, a potencjalny klient opuści ją, szukając okazji gdzie indziej. Mamy tu więc do czynienia z sytuacją „przygotuj się lub zgiń”. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że przedsiębiorcy często bagatelizują kwestie IT, przygotowania pozostawiając na ostatnią chwilę – tłumaczy Robert Paszkiewicz z OVH Polska.

Jak przygotować swój sklep na żniwa w sprzedaży? Po pierwsze, im wcześniej, tym lepiej. Analiza oczekiwań klientów i działań konkurencji powinna się rozpocząć już na kilka miesięcy przed szczytem sprzedaży. Aby racjonalnie zaplanować działania, warto więc zbadać aktualne trendy i przyjrzeć się, które produkty sprzedają się w naszym sklepie najlepiej, a które potrzebują dodatkowego wsparcia. Analiza rynku i odpowiednio wczesne przygotowanie na tej bazie oferty, ustalenie kampanii marketingowej, a także zlecenie działań podwykonawcom pozwolą zrealizować działania w zamierzonym kształcie. 

Warto pamiętać o logistyce na każdym etapie zamówienia. To nie tylko klucz do efektywnej sprzedaży, ale i zadowolenia klienta. Nabywcy oczekują szybkiej dostawy zamówienia. Warto więc zacząć od analizy najchętniej kupowanych produktów, by w Czarny Piątek nie zabrakło ich na wirtualnych półkach naszego e-sklepu. Koniecznie też sprawdźmy umowę z firmą transportową, która obsługuje nasz sklep, by upewnić się czy jest dobrze przygotowana na zwiększoną liczbę zamówień. Czasem warto też przemyśleć umożliwienie klientom odbioru osobistego, zwłaszcza w okresie zwiększonych obrotów. 

Sprawna infrastruktura IT – być może brzmi to nieco tajemniczo, ale według danych Gemiusa, w ubiegłoroczny Black Friday polscy klienci wygenerowali 248,9 mln odsłon sklepów internetowych. To aż o 82 mln (ok. 30 proc.) więcej niż wyniosła listopadowa dzienna średnia . Z kolei sprzedaż w tych sklepach urosła tego dnia o 692% . Duże zainteresowanie i gigantyczny ruch mogą się jednak okazać „śmiertelną” pułapką dla nieprzygotowanego e-sklepu. Dlatego, aby uniknąć scenariusza, w którym zbyt liczne wejścia na witrynę sklepu doprowadzają do spowolnienia lub nawet zablokowania platformy sprzedażowej, warto zawczasu pójść w kierunku skalowalności. 

– Istnieje prosty sposób na to, aby niespodziewana popularność sklepu nie przeistoczyła się w kompletne fiasko. Możliwie najszybciej należy skontaktować się z opiekunem IT sklepu (integrator, agencja interaktywna itp.) i poprosić o usługę automatycznego skalowania zasobów. W ten sposób, jeśli zajdzie taka potrzeba, po stronie dostawcy bez zwłoki uruchomione zostaną dodatkowe maszyny, które przejmą nadmiarowy ruch. W efekcie, minimalizujemy ryzyko niedostępności e-sklepu w tym gorącym okresie i będziemy mogli obsłużyć nadprogramowe zamówienia – tłumaczy Robert Paszkiewicz, OVH Polska. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-sklepy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Black Friday RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.