Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Jak rozwinąć wymianę handlową Polski i krajów Ameryki Łacińskiej?

Jak rozwinąć wymianę handlową Polski i krajów Ameryki Łacińskiej? Rozwój wzajemnych relacji gospodarczych między Polską a krajami Ameryki Łacińskiej zależy w dużej mierze od stałego dostępu do informacji i wymiany doświadczeń.

Jak rozwinąć wymianę handlową Polski i krajów Ameryki Łacińskiej?
fot. Shutterstock

Polsce brakuje izb handlowych krajów Ameryki Łacińskiej, które stanowiłyby naturalną platformę kontaktu między przedsiębiorcami z obu regionów, dlatego warto m.in. wykorzystać potencjał Polonii w tamtym regionie.

Duży wpływa na handel z Ameryką Łacińską ma ustawodawstwo Unii Europejskiej, które nakłada kontyngenty na sprowadzane towary i obarcza je wysokim cłem.

Przedsiębiorcy sprowadzający towary z krajów Ameryki Łacińskiej podkreślają, że pozytywny wpływ na import mogłoby mieć obniżenie cła, które stanowi dodatkowe opodatkowanie produktów, choć należy przy tym mieć oczywiście na uwadze interes rodzimego rynku, a także unijne regulacje. Przesłanką do ewentualnej obniżki ceł na wybrane produkty może być rozwój polskich firm-importerów i stworzenie przez nich nowych miejsc pracy.

 - Największym problemem wzajemnego handlu są wysokie cła i kwestie polityczne, nierówności społeczne oraz szara strefa, a także korupcja. Państwa Ameryki Południowej chronią się przed importem wprowadzając wymagające cła, przez co trafić na tamtejszy rynek jest niezwykle ciężko. Nie bez znaczenia pozostaje fakt kilkumilionowej Polonii mieszkającej w Ameryce Łacińskiej i należy ten potencjał zaktywizować i wykorzystać – mówi Monika Sasiak z Krajowej Izby Gospodarczej.

Zdaniem analityków BZ WBK łatwiej w krajach Ameryki Łacińskiej mogą mieć polskie firmy działające już na Półwyspie Iberyjskim, który może być swojego rodzaju platformą do działalności w tamtych krajach.

Obecność na Półwyspie Iberyjskim może być szansą na łatwiejszą ekspansję w Ameryce Łacińskiej, ponieważ Półwysep Iberyjski ma doskonałe warunki rozwoju współpracy z Ameryką Łacińską chociażby z powodów powiązań historycznych i tradycji handlowych oraz wspólnego języka. Jeśli polska firma zdecyduje się na obecność w Hiszpanii czy Portugalii i zainwestuje w budowanie tam swojej pozycji, to drugi krok – wejście do Ameryki Łacińskiej – stanie się o wiele łatwiejszy, a kraje Ameryki Południowej i Środkowej mają duży potencjał.

Polski eksport do krajów Ameryki Łacińskiej w ciągu dziewięciu miesięcy 2015 roku wyniósł 1,96 mld euro, podczas gdy sam import bananów do Polski z tamtych stron sięga aż 2,5 mld euro.

Tamtejszy region ma na razie tylko marginalne znaczenie dla naszego eksportu rolno-spożywczego, co jest wynikiem nie tylko dużej odległości geograficznej i kwestii logistycznych, czy nieznajomości lokalnych realiów, ale też wynika z faktu, że z Ameryką Łacińską sąsiadują USA, które są drugim po UE największym globalnym eksporterem żywności i surowców rolnych. Ponadto same kraje Ameryki Środkowej i Południowej należą do dużych producentów rolnych - głównie Brazylia i Argentyna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ameryka łacińska RSS ALERT    /    eksport do Ameryki Łacińskiej RSS ALERT    /    rynki zagraniczne RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    Krajowa Izba Gospodarcza RSS ALERT    /    Monika Sasiak RSS ALERT    /    BZ WBK RSS ALERT    /    eksporterzy RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Detalista 2016-05-21 11:56:25
    Spolszczyć \"Biedronkę\" i od razu będziemy na Półwyspie Iberyjskim - tylko kasy brak.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.22.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.