REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jak sieci handlowe przygotowują się na święta?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-11-2016, 14:35
Jak sieci handlowe przygotowują się na święta?
Fot. shutterstock

Sklepy w tym roku nie zrobiły niczego zaskakującego, jeśli nie liczyć przełamania pewnej bariery psychologicznej, czyli rozpoczęcia przygotowań do Bożego Narodzenia przez 1-szym listopada oraz kolejnej akcji sieci Lidl, która ponownie oferuje książkę kucharską za wydane w niej 300 zł – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

REKLAMA

Czym sieci handlowe mogą zaskoczyć klientów przed świętami? – Jak na razie to klienci zdążyli zaskoczyć dwie czołowe sieci handlowe – mocno kontrowersyjną reakcją na promocję marek własnych w Lidl oraz wykupieniem praktycznie całego nakładu Świeżaków w Biedronce. Co jeszcze raz pokazuje, jaka jest siła tych najbardziej prostych narzędzi marketingowych. Dlatego trzeba je umiejętnie wykorzystywać i kontrolować. A przede wszystkim nie dopuszczać do przeoczeń, chociażby na poziomie regulaminu, jak to miało miejsce w promocji Lidla – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dodaje, że sklepy w tym roku, z tego co obserwujemy w tym momencie, nie zrobiły niczego zaskakującego, jeśli nie liczyć przełamania pewnej bariery psychologicznej, czyli rozpoczęcia przygotowań do Bożego Narodzenia przez 1-szym listopada oraz kolejnej akcji sieci Lidl, która po raz kolejny oferuje książkę kucharską za wydane w niej 300 zł. – Oczywiście dobrze umocowanej w obowiązującym trendzie – polskości. W końcu książka nosi tytuł „Kuchnia Polska”. Już niedługo czeka nas black friday – pytanie, jak mocno i czy sieci odpowiedzą na ten coraz popularniejszy w Polsce (głównie w sklepach on-line) zwyczaj – mówi ekspert.

– Co ciekawe, w tym roku święta to… praktycznie jeden weekend i dzień powszedni – poniedziałek 26-grudnia. To na pewno będzie miało wpływ na wiele decyzji zakupowych dotyczących zapasów, planowania odwiedzin, ilości czasu wolnego i urlopu w pracy. Wszystko to będzie miało bezpośrednie przełożenie na przedświąteczne zakupy klientów – wyjaśnia Radosław Kaczmarek.

Tłumaczy, że dla przeciętnego pracownika oznacza to brak możliwości sprytnego wzięcia urlopu i świętowania przez co najmniej tydzień. A krótszy czas świętowania to mniejsza „świąteczna” konsumpcja wielu kategorii produktów.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wojtek 22-11-2016, 17:33:
podbijam poprzedni komentarz - czy nie można spytać zwykłych ludzi co sądzą o strategiach marketingowych, zarządzaniu marką i komunikacją, a nie ciągle tych samych ludzi? hańba!...
  • gość 22-11-2016, 16:54:
Czy macie tylko jednego rozmówcę? co tydzień ten Pan komentuje coś na portalspozywczy.pl!....

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 845) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH