Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Jak sklepy walczą o pieniądze konsumentów podczas Black Friday?

6,7 miliona osób w Polsce kupi coś w Czarny Piątek lub w kilka następujących po nim dni. Wydatki przekroczą sumę 2,3 miliarda złotych. Średnio wydamy około 340 złotych. Sklepy przygotowują się do tego dnia obniżając ceny, wprowadzając promocje i reklamując je. Sięgają też po nowoczesne technologie, takie jak inteligentne półki czy automatyczne kasy, które zwiększają komfort kupujących i sprawiają, że wydajemy więcej.

Jak sklepy walczą o pieniądze konsumentów podczas Black Friday?
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 19-11-2019, 15:35

Jesień to tzw. wysoki sezon w handlu. Pierwszym dniem zniżek na dużą skalę, które przyciągają do sklepów wzmożony ruch handlowy jest tzw. Black Friday, czyli Czarny Piątek. Zakupy wg badań zrobi wtedy 6,7 mln Polaków, czyli co piąty w wieku 14+. Wydatki przekroczą 2,3 miliarda złotych. Średnio wyciągniemy z portfela około 340 złotych. Tego dnia (29.11) sklepy notują rekordowe wyniki sprzedaży. Black Friday to także początek sezonu zakupowego przed Bożym Narodzeniem. 

Duża konkurencja na rynku powoduje, że sklepy sięgają po różne narzędzia, żeby zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć jak najwięcej kupujących. Poza obniżkami cen i promocjami oraz reklamą i marketingiem stosują też bardziej wyrafinowane narzędzia opierające się na nowoczesnych technologiach, które mają skłonić nas do zakupów i zwiększyć sprzedaż. 

Samo skasuje się - high tech w galeriach handlowych

Galerie handlowe i sklepy wielkopowierzchniowe raczej nie kojarzą się z zaawansowaną technologią. Polskie sklepy są jednak wyposażone w bardzo nowatorskie rozwiązania, których trudno byłoby się spodziewać w takich miejscach. Szczególną rolę high tech odgrywa właśnie w okresach, kiedy liczba odwiedzających sklepy mocno rośnie, a sprzedaż bije rekordy, tak jak w Black Friday. 

- Nowatorskie rozwiązania służą poprawie obsługi klientów i zwiększeniu komfortu kupujących, co oczywiście przekłada się na zyski. Przykładem może być technologia RFID, która powoduje, że do kasowania produktów nie jest potrzebna obsługa, a proces sczytywania ceny odbywa się automatycznie w punkcie kasowym. W efekcie pozwala to na skrócenie kolejek przy kasach i uwolnienie załogi, która w tym okresie ma dużo pracy w innych miejscach sklepu – mówi Leszek Woźniak, kierownik sprzedaży strategicznej w SPIE Building Solutions. 

– RFID to także zwiększenie dostępności produktów na półkach – personel ma wiedzę o braku towaru natychmiast po jego sprzedaży. Pozwala to na bieżąco uzupełniać braki. Technologia RFID pozwala również na przeprowadzanie błyskawicznych inwentaryzacji. To co do tej pory absorbowało czas kilku osób na długie godziny, może wykonać jedna osoba w ciągu jednej godziny lub szybciej w zależności od wielkości obiektu i ilości asortymentu. Taka technologia jest już coraz szerzej stosowana, działa z powodzeniem w co najmniej kilku sieciach handlowych w Polsce – dodaje.

Lustro prawdę ci powie

więcej informacji:

sklepy RSS ALERT    /    Black Friday RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    SPIE Building Solutions RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.176.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.