Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak uniknąć zjawiska porzuconych koszyków?

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-11-2015, 14:50

Dane opublikowane w najnowszym raporcie MetaPack potwierdzają, że zaoferowanie szybkiej i wygodnej dostawy dla towarów zamawianych online jest kluczowym czynnikiem pomagającym uniknąć zjawiska „porzuconych koszyków”.

Jak pokazuje badanie „MetaPack’s Delivering consumer choice: 2015 state of ecommerce delivery”, 66 proc. z 3 000 respondentów odpowiedziało, że wybierze zakupy w tym sklepie internetowym, który zaoferuje wygodniejszą formę dostawy. Nawet 51 proc. badanych nie kończy procesu zakupów onlinewłaśnie z powodu dostępnych opcji dostawy. Jako powody wskazano brak zapewnienia doręczenia w konkretnym terminie lub zbyt długi czas realizacji dostawy. Więcej niż trzy czwarte respondentów sprawdza dostępne opcje zwrotów towarów przed złożeniem zamówienia, a 51 proc. zrezygnowało z zakupów, ponieważ procedura zwrotu była zbyt trudna lub niewygodna.

- Wnioski zawarte w raporcie dobitnie potwierdzają wpływ doręczenia zamawianych produktów na całościowy proces zakupów online. Zapewnienie szybkiej i przystępnej cenowo dostawy pomaga budować przewagę konkurencyjną e-sklepów oraz zniwelować odsetek klientów, których do zrobienia zakupów zniechęcają kolejne kroki w internetowym koszyku. Konieczne jest jednak wdrażanie efektywnych i sprawdzonych rozwiązań usprawniających dostawę. Proste w integracji oprogramowanie dla e-sprzedawców – umożliwiające skuteczne i szybkie zarządzanie wysyłkami, narzędzia do monitorowania trasy przesyłek, wielokanałowa dostawa (multi-channel) – to kluczowe przewagi operatorów logistycznych w kanale e-commerce. Od dłuższego czasu zwracamy też uwagę na darmowy zwrot towarów – czyli opcję jeszcze rzadko dostępną w cenie dostawy, a coraz częściej oczekiwaną przez odbiorców i e-sprzedawców. Logistyka zwrotów to dziś jedno z ważniejszych – obok cross-border – wyzwań operacyjnych, a jej najtańszą formułę zapewnia system paczkomatowy - wyjaśnia Ian Caminsky, dyrektor generalny firmy InPost UK w Wielkiej Brytanii (Grupa Integer.pl).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hufiecRP 24-11-2015, 10:46:
porzucone koszyki....zakupy internetowe mają być szybkie łatwe i przyjemne a jak na razie to niewiele firm naprawde na to pozwala
  • henio 24-11-2015, 10:00:
logistyka dla handlu internetowego to absolutna podstawa, mysle ze opcja z paczkomatami najczybciej przyspieszy cały proces wysyłkowy

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH