REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jak wykorzystać m-commerce do zwiększenia przedświątecznej sprzedaży?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2016, 10:36
Jak wykorzystać m-commerce do zwiększenia przedświątecznej sprzedaży?
Fot. shutterstock

Listopad to ostatni moment na przygotowanie się do czasu w e-handlu związanego z nadejściem świąt Bożego Narodzenia. Eksperci z Sociomantic Labs podpowiadają, w jaki sposób wykorzystać kanał mobilny, aby zwiększyć przychody e-sklepów w okresie przedświątecznych zakupów.

REKLAMA

Dla e-sprzedawcy kluczowe jest trafienie we właściwy moment, czyli chwilę, w której konsument gotowy jest dokonać zakupu. Google, na podstawie zachowań obserwowanych u użytkowników wyszukiwarki, zaprezentował koncepcję dotyczącą tzw. mikromomentów, a więc sytuacji, w których użytkownik impulsywnie sięga po smartfona i zaczyna wpisywać różne hasła do przeglądarki.

Google wyodrębnił cztery rodzaje mikromomentów: pierwszy dotyczy nagłej potrzeby uzyskania jakiejś informacji („I want to know”), kolejny to impuls związany z koniecznością szybkiego pozyskania wiedzy na temat lokalizacji danego miejsca np. restauracji, firmy czy sklepu znajdującego się w okolicy („I want to go”), trzeci to potrzeba znalezienia szybkiej instrukcji pomocnej w rozwiązaniu problemu związanego z codziennymi czynnościami („I want to do”). I wreszcie ostatni rodzaj mikromomentu, to ten, na który czekają wszyscy sprzedawcy internetowi  – chwila, gdy konsument jest gotów dokonać zakupu („I want to buy”).

Nawet jeśli najważniejszym celem e-sklepu jest wychwycenie internautów z tą ostatnią motywacją, to kompleksowa strategia działań w mobile’u w zakresie przygotowań do świątecznego okresu zakupów powinna obejmować działania pozwalające przyciągnąć uwagę konsumenta w różnych mikromomentach. Internauta szuka informacji o tym jak przygotować się do górskiej wyprawy? Na stronie e-sklepu, który sprzedaje m.in. buty do chodzenia po górach, może znaleźć np. inspirujący artykuł blogera-podróżnika na ten temat. Konsument chce wiedzieć, jak zrobić niepowtarzalne dekoracje świąteczne? Na witrynie sklepu internetowego może natrafić na zabawne wideo typu DIY (do it yourself) z inspiracjami opartymi na produktach dostępnych w sklepie.

Jak dotrzeć do właściwego klienta we właściwym momencie z odpowiednim przekazem? 

Eksperci z Sociomantic Labs wskazują przede wszystkim na istotną rolę analizy zachowań konsumentów i efektywne korzystanie z Big Data. Sklepy internetowe dysponują wieloma informacjami o swoich klientach np. na podstawie danych z CRM są w stanie określić, którzy konsumenci i kiedy dokonali transakcji zakupowej, jaka była wartość ostatnich zakupów, a w oparciu o informacje cookies sprawdzić które produkty oglądali, lecz ostatecznie nie kupili.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Artmetic 19-11-2016, 19:26:
M-commerce dla firm, strony www:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 835) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH