Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak wykorzystać m-commerce do zwiększenia przedświątecznej sprzedaży?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2016, 10:36
Jak wykorzystać m-commerce do zwiększenia przedświątecznej sprzedaży?
Fot. shutterstock

Listopad to ostatni moment na przygotowanie się do czasu w e-handlu związanego z nadejściem świąt Bożego Narodzenia. Eksperci z Sociomantic Labs podpowiadają, w jaki sposób wykorzystać kanał mobilny, aby zwiększyć przychody e-sklepów w okresie przedświątecznych zakupów.

Dla e-sprzedawcy kluczowe jest trafienie we właściwy moment, czyli chwilę, w której konsument gotowy jest dokonać zakupu. Google, na podstawie zachowań obserwowanych u użytkowników wyszukiwarki, zaprezentował koncepcję dotyczącą tzw. mikromomentów, a więc sytuacji, w których użytkownik impulsywnie sięga po smartfona i zaczyna wpisywać różne hasła do przeglądarki.

Google wyodrębnił cztery rodzaje mikromomentów: pierwszy dotyczy nagłej potrzeby uzyskania jakiejś informacji („I want to know”), kolejny to impuls związany z koniecznością szybkiego pozyskania wiedzy na temat lokalizacji danego miejsca np. restauracji, firmy czy sklepu znajdującego się w okolicy („I want to go”), trzeci to potrzeba znalezienia szybkiej instrukcji pomocnej w rozwiązaniu problemu związanego z codziennymi czynnościami („I want to do”). I wreszcie ostatni rodzaj mikromomentu, to ten, na który czekają wszyscy sprzedawcy internetowi  – chwila, gdy konsument jest gotów dokonać zakupu („I want to buy”).

Nawet jeśli najważniejszym celem e-sklepu jest wychwycenie internautów z tą ostatnią motywacją, to kompleksowa strategia działań w mobile’u w zakresie przygotowań do świątecznego okresu zakupów powinna obejmować działania pozwalające przyciągnąć uwagę konsumenta w różnych mikromomentach. Internauta szuka informacji o tym jak przygotować się do górskiej wyprawy? Na stronie e-sklepu, który sprzedaje m.in. buty do chodzenia po górach, może znaleźć np. inspirujący artykuł blogera-podróżnika na ten temat. Konsument chce wiedzieć, jak zrobić niepowtarzalne dekoracje świąteczne? Na witrynie sklepu internetowego może natrafić na zabawne wideo typu DIY (do it yourself) z inspiracjami opartymi na produktach dostępnych w sklepie.

Jak dotrzeć do właściwego klienta we właściwym momencie z odpowiednim przekazem? 

Eksperci z Sociomantic Labs wskazują przede wszystkim na istotną rolę analizy zachowań konsumentów i efektywne korzystanie z Big Data. Sklepy internetowe dysponują wieloma informacjami o swoich klientach np. na podstawie danych z CRM są w stanie określić, którzy konsumenci i kiedy dokonali transakcji zakupowej, jaka była wartość ostatnich zakupów, a w oparciu o informacje cookies sprawdzić które produkty oglądali, lecz ostatecznie nie kupili.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Artmetic 19-11-2016, 19:26:
M-commerce dla firm, strony www:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.