REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jak wykorzystać piłkarskie mistrzostwa do zwiększenia zysków w e-commerce?

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 10-06-2016, 09:48
Jak wykorzystać piłkarskie mistrzostwa do zwiększenia zysków w e-commerce?
fot. Pixabay

Jak wykorzystać piłkarskie mistrzostwa do zwiększenia zysków w e-commerce? 10 czerwca dla milionów kibiców rozpoczyna się sportowe święto, z czego cieszą się nie tylko fani futbolu, ale też marketerzy. Co-marketing, upselling czy kampanie z wykorzystaniem danych z CRM – to tylko kilka przykładów marketingowych działań stosowanych dla podniesienia skuteczności kampanii reklamowych w czasie trwania mistrzostw.

REKLAMA

Wielkie wydarzenia, ważne daty w kalendarzu, promocje i okazje to szansa na większe zyski dla wielu firm. W jaki sposób piłkarskie szaleństwo może pomóc przedsiębiorstwom zwiększyć sprzedaż m.in. w branży RTV i AGD, turystycznej czy spożywczej? Eksperci z Sociomantic Labs, globalnego lidera reklamy osobistej, wskazują najskuteczniejsze działania marketingowe.

Koszyk zakupowy kibica

Mistrzostwa w piłce nożnej to dobry czas, aby powiększyć grono klientów sklepu o… kibiców (choć oczywiście nie tylko). Sklep internetowy w pierwszej kolejności dostosowuje witrynę np. poprzez zmianę layoutu nawiązującą do mistrzostw i przygotowanie specjalnych ofert oraz spersonalizowanych pod kibica reklam produktów. Kolejnym krokiem marketerów jest włączenie kampanii prospecting, czyli kampanii wspomagających pozyskiwanie nowych klientów. Internautom przeglądającym portale związane z tematyką Mistrzostw Europy mogą zostać wyświetlone m.in. dynamiczne bannery związane z produktami spożywczymi „bez których żaden kibic się nie obejdzie”. Aby jeszcze skuteczniej dobierać grupę docelową pod kątem działań marketingowych, warto korzystać z geotargetingu, pozwalającego na dostosowanie treści wyświetlanej internaucie pod kątem miejsca, w którym się znajduje. Przy tym nie można zapomnieć o mobilnym konsumencie, który przegląda informacje np. w przerwie meczu lub komentuje grę w social mediach. Można zaprezentować mu reklamę produktów spożywczych np. przekąsek i napojów z podobiznami piłkarzy z reprezentacji, które zakupi w promocyjnej cenie, także z opcją dowozu do domu.

Piłkarska turystyka

Dzięki sportowemu świętu zyskuje także branża turystyczna. Wielu kibiców z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem rezerwuje noclegi i kupuje bilety na przelot, aby obejrzeć mecz na żywo ze stadionowych trybun. W kampaniach reklamowych w turystyce marketerzy chętnie wykorzystują streaming CRM. Oferty biur podróży, hoteli czy linii lotniczych szybko się zmieniają – zarówno pod kątem dostępności biletów jak i cen – dlatego reklamy konkretnych propozycji muszą wykorzystywać zarówno dane o zainteresowaniach klientów, jak i aktualną ofertę. Wystarczy, że internauta-kibic przejrzy ceny biletów lotniczych na dany termin i lokalizację, ale nie sfinalizuje transakcji, aby już po chwili, przechodząc na kolejne strony internetowe, zobaczyć spersonalizowaną reklamę aktualnych cen biletów w terminie, który rozpatrywał. Marketerzy równie chętnie wykorzystują upselling – dysponując wiedzą o wyselekcjonowanej grupie klientów, którzy zakupili już bilet lotniczy na mecz, kierują do nich kampanię reklamową z ofertą noclegową w miejscu docelowym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH