Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak wykorzystać piłkarskie mistrzostwa do zwiększenia zysków w e-commerce?

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 10-06-2016, 09:48
Jak wykorzystać piłkarskie mistrzostwa do zwiększenia zysków w e-commerce?
fot. Pixabay

Jak wykorzystać piłkarskie mistrzostwa do zwiększenia zysków w e-commerce? 10 czerwca dla milionów kibiców rozpoczyna się sportowe święto, z czego cieszą się nie tylko fani futbolu, ale też marketerzy. Co-marketing, upselling czy kampanie z wykorzystaniem danych z CRM – to tylko kilka przykładów marketingowych działań stosowanych dla podniesienia skuteczności kampanii reklamowych w czasie trwania mistrzostw.

Wielkie wydarzenia, ważne daty w kalendarzu, promocje i okazje to szansa na większe zyski dla wielu firm. W jaki sposób piłkarskie szaleństwo może pomóc przedsiębiorstwom zwiększyć sprzedaż m.in. w branży RTV i AGD, turystycznej czy spożywczej? Eksperci z Sociomantic Labs, globalnego lidera reklamy osobistej, wskazują najskuteczniejsze działania marketingowe.

Koszyk zakupowy kibica

Mistrzostwa w piłce nożnej to dobry czas, aby powiększyć grono klientów sklepu o… kibiców (choć oczywiście nie tylko). Sklep internetowy w pierwszej kolejności dostosowuje witrynę np. poprzez zmianę layoutu nawiązującą do mistrzostw i przygotowanie specjalnych ofert oraz spersonalizowanych pod kibica reklam produktów. Kolejnym krokiem marketerów jest włączenie kampanii prospecting, czyli kampanii wspomagających pozyskiwanie nowych klientów. Internautom przeglądającym portale związane z tematyką Mistrzostw Europy mogą zostać wyświetlone m.in. dynamiczne bannery związane z produktami spożywczymi „bez których żaden kibic się nie obejdzie”. Aby jeszcze skuteczniej dobierać grupę docelową pod kątem działań marketingowych, warto korzystać z geotargetingu, pozwalającego na dostosowanie treści wyświetlanej internaucie pod kątem miejsca, w którym się znajduje. Przy tym nie można zapomnieć o mobilnym konsumencie, który przegląda informacje np. w przerwie meczu lub komentuje grę w social mediach. Można zaprezentować mu reklamę produktów spożywczych np. przekąsek i napojów z podobiznami piłkarzy z reprezentacji, które zakupi w promocyjnej cenie, także z opcją dowozu do domu.

Piłkarska turystyka

Dzięki sportowemu świętu zyskuje także branża turystyczna. Wielu kibiców z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem rezerwuje noclegi i kupuje bilety na przelot, aby obejrzeć mecz na żywo ze stadionowych trybun. W kampaniach reklamowych w turystyce marketerzy chętnie wykorzystują streaming CRM. Oferty biur podróży, hoteli czy linii lotniczych szybko się zmieniają – zarówno pod kątem dostępności biletów jak i cen – dlatego reklamy konkretnych propozycji muszą wykorzystywać zarówno dane o zainteresowaniach klientów, jak i aktualną ofertę. Wystarczy, że internauta-kibic przejrzy ceny biletów lotniczych na dany termin i lokalizację, ale nie sfinalizuje transakcji, aby już po chwili, przechodząc na kolejne strony internetowe, zobaczyć spersonalizowaną reklamę aktualnych cen biletów w terminie, który rozpatrywał. Marketerzy równie chętnie wykorzystują upselling – dysponując wiedzą o wyselekcjonowanej grupie klientów, którzy zakupili już bilet lotniczy na mecz, kierują do nich kampanię reklamową z ofertą noclegową w miejscu docelowym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH