Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak wykorzystać Pokemon GO do promocji sklepów i restauracji?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-07-2016, 12:30
Jak wykorzystać Pokemon GO do promocji sklepów i restauracji?
Fot. Tuah Roslan/Shutterstock.com

Pokemon GO, gra od Niantic Project, która bazuje na wspomnieniach i sentymentach, okazała się wielkim sukcesem. Główną grupą docelową miała być Generacja Y, która na Pokemonach się “wychowała”, ponieważ Pokemon Go to nic innego jak Tazosy, tylko w lepszym wydaniu. Gra przypadła jednak też do gustu i starszym i młodszym. Jak można wykorzystać aplikację, żeby przyciągnąć klientów do sklepu, centrum handlowego czy restauracji?

30 proc. zniżki dla niebieskich

W grze Pokemon GO użytkownicy wybierają jedną z trzech drużyn: Mystic (niebiescy), Valor (czerwoni) lub Instinct (żółci). Jak wykorzystać to marketingowo?

Można na przykład zaproponować zniżkę dla jednej z drużyn - zwłaszcza, jeżeli charakter naszej marki kojarzy się z którymś z kolorów lub nazwą. Przykładowo, restauracja z niebieskim szyldem może zaproponować zniżkę dla teamu Mystic, a sklep spożywczy może zrobić zniżkę na banany dla drużyny żółtych. 

Pokestopy i Gymy

Pokestopy to miejsca, w których można zdobywać cenne itemy - są nimi zazwyczaj znane budynki, większe skrzyżowania, pomniki i popularne miejsca spotkań. Jak wykorzystać Pokestopa do zwiększania footfallu w swoim sklepie czy centrum handlowym albo w celu przyciągnięcia klientów do restauracji?

Większość Pokestopów pojawiła się w miejscach, gdzie wcześniej istniały portale z gry Ingress. Obecnie nie ma możliwości zgłoszenia nowego Pokestopa, jednak producent gry planuje uruchomienie programu partnerskiego, który prawdopodobnie umożliwi uruchomienie PokeStopa w miejscu Waszego biznesu.

Można za to skorzystać z PokeStopa znajdującego się w pobliżu Waszego obiektu - jeżeli pół kilometra od Waszego sklepu znajduje się PokeStop, może to być miejsce do pozostawienia materiałów reklamowych - ulotek czy kuponów zniżkowych zachęcających do przyjścia do sklepu.

Jeżeli na przykład PokeStop znajduje się w parku lub na dużej otwartej przestrzeni, można zastanowić się nad uruchomieniem w tym miejscu foodtrucka albo - jeżeli mamy np. sklep odzieżowy - zorganizowaniu wyprzedaży w plenerze. 

Real time marketing

Jeśli nie masz Pokestopa w pobliżu, nie potrzebujesz przyciągać klientów do żadnego konkretnego miejsca, zawsze możesz wykorzystać falę Pokemonów do real time marketingu i użyć tematu w memach. Lotny temat generuje interakcje, a interakcje generują zasięgi. Potencjalnie, jeśli użytkownik Facebooka zobaczy Twoje popularne posty o Pokemonach, mogą zainteresować go również inne treści na Twoim fanpage’u.   

Co dalej?

Mówi się o tym, że producent gry planuje już pierwsze współprace z markami. Chodzą słuchy, że wkrótce wszystkie restauracje McDonald’s zamienią się w Pokestopy. Nie wiadomo jeszcze jednak, jakie będą koszty takiej współpracy i czy takie działanie będzie osiągalne dla mniejszych, lokalnych marek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • malwi 22-07-2016, 19:41:
Tutaj macie świetny pakiet który zdecydowanie ułatwia grę ;) bit.do/pokemonygopaczka
  • Coachpoke 22-07-2016, 15:02:
Można już dostać pokecoiny : nagroportal.pl/pokemon-go/a9wy3yd

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH