Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak wykorzystać Pokemon GO do promocji sklepów i restauracji?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-07-2016, 12:30
Jak wykorzystać Pokemon GO do promocji sklepów i restauracji?
Fot. Tuah Roslan/Shutterstock.com

Pokemon GO, gra od Niantic Project, która bazuje na wspomnieniach i sentymentach, okazała się wielkim sukcesem. Główną grupą docelową miała być Generacja Y, która na Pokemonach się “wychowała”, ponieważ Pokemon Go to nic innego jak Tazosy, tylko w lepszym wydaniu. Gra przypadła jednak też do gustu i starszym i młodszym. Jak można wykorzystać aplikację, żeby przyciągnąć klientów do sklepu, centrum handlowego czy restauracji?

30 proc. zniżki dla niebieskich

W grze Pokemon GO użytkownicy wybierają jedną z trzech drużyn: Mystic (niebiescy), Valor (czerwoni) lub Instinct (żółci). Jak wykorzystać to marketingowo?

Można na przykład zaproponować zniżkę dla jednej z drużyn - zwłaszcza, jeżeli charakter naszej marki kojarzy się z którymś z kolorów lub nazwą. Przykładowo, restauracja z niebieskim szyldem może zaproponować zniżkę dla teamu Mystic, a sklep spożywczy może zrobić zniżkę na banany dla drużyny żółtych. 

Pokestopy i Gymy

Pokestopy to miejsca, w których można zdobywać cenne itemy - są nimi zazwyczaj znane budynki, większe skrzyżowania, pomniki i popularne miejsca spotkań. Jak wykorzystać Pokestopa do zwiększania footfallu w swoim sklepie czy centrum handlowym albo w celu przyciągnięcia klientów do restauracji?

Większość Pokestopów pojawiła się w miejscach, gdzie wcześniej istniały portale z gry Ingress. Obecnie nie ma możliwości zgłoszenia nowego Pokestopa, jednak producent gry planuje uruchomienie programu partnerskiego, który prawdopodobnie umożliwi uruchomienie PokeStopa w miejscu Waszego biznesu.

Można za to skorzystać z PokeStopa znajdującego się w pobliżu Waszego obiektu - jeżeli pół kilometra od Waszego sklepu znajduje się PokeStop, może to być miejsce do pozostawienia materiałów reklamowych - ulotek czy kuponów zniżkowych zachęcających do przyjścia do sklepu.

Jeżeli na przykład PokeStop znajduje się w parku lub na dużej otwartej przestrzeni, można zastanowić się nad uruchomieniem w tym miejscu foodtrucka albo - jeżeli mamy np. sklep odzieżowy - zorganizowaniu wyprzedaży w plenerze. 

Real time marketing

Jeśli nie masz Pokestopa w pobliżu, nie potrzebujesz przyciągać klientów do żadnego konkretnego miejsca, zawsze możesz wykorzystać falę Pokemonów do real time marketingu i użyć tematu w memach. Lotny temat generuje interakcje, a interakcje generują zasięgi. Potencjalnie, jeśli użytkownik Facebooka zobaczy Twoje popularne posty o Pokemonach, mogą zainteresować go również inne treści na Twoim fanpage’u.   

Co dalej?

Mówi się o tym, że producent gry planuje już pierwsze współprace z markami. Chodzą słuchy, że wkrótce wszystkie restauracje McDonald’s zamienią się w Pokestopy. Nie wiadomo jeszcze jednak, jakie będą koszty takiej współpracy i czy takie działanie będzie osiągalne dla mniejszych, lokalnych marek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • malwi 22-07-2016, 19:41:
Tutaj macie świetny pakiet który zdecydowanie ułatwia grę ;) bit.do/pokemonygopaczka
  • Coachpoke 22-07-2016, 15:02:
Można już dostać pokecoiny : nagroportal.pl/pokemon-go/a9wy3yd

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 468) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.