Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak zareaguje branża handlowa i konsumenci na ograniczenia handlu w niedziele?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-09-2016, 12:00
Jak zareaguje branża handlowa i konsumenci na ograniczenia handlu w niedziele?
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Już od dłuższego czasu toczy się dyskusja na temat obywatelskiego projektu ustawy zakazującego handlu w niedzielę. Dwie główne osie sporu – społeczna i ekonomiczna zostały już mocno wyeksploatowane przez strony dyskusji, dlatego też nie będę wchodzić w szczegóły tego sporu. Sam projekt daje liczne wyjątki np.: możliwość sprzedaży dewocjonaliów w niedzielę. A wyjątki zawsze powodują możliwości różnych interpretacji i obchodzenia przepisów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Projekt w obecnej formie nie stanowi większego zagrożenia dla sprzedaży w Internecie, bo tego nie sposób zakazać. Ale czy "sprzedaż" równa się "dystrybucja" i dostarczenie produktu? Jednak jest to nadal projekt, a nie gotowa i przyjęta ustawa – jak wiadomo, w Sejmie i Senacie RP, w trakcie prac nad ustawą mogą pojawić się ciekawe zapisy – pytanie tylko, które lobby będzie miało większy posłuch w partii rządzącej – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dodaje, że ciekawym aspektem, nad jakim można się zastanowić, jest to, jak zmiany wpłyną na zachowania Polaków, rozwój sieci handlowych a także e-commerce i aspekty technologiczne procesu sprzedaży. 

- Faktem jest, że Polacy, pomimo szybkiego rozwoju e-commerce, nadal lubią spędzać niedziele w centrach handlowych. Bo zakaz obejmie nie tylko zakupy spożywcze, ale także wszystkie sklepy, które Polacy pokochali. Także sam zakaz uderzy w centra handlowe, gdzie prym wiedzie branża odzieżowa, obuwie i akcesoria oraz elektromarkety. Opustoszeją także kawiarnie, lodziarnie, food courty. Bo przecież nie będzie sensu ich otwierać w pustym centrum handlowym - prognozuje Radosław Kaczmarek.

Zaznacza, że ubrań, w przeciwieństwie do jedzenia, nie kupuje się na zapas, ale za to bardzo łatwo można przyzwyczaić się do ich zakupu poprzez on-line.

- Jeżeli skoncentrujemy się na zakupach spożywczych, to przewiduję, że nastąpi pewien proces. Pierwszy etap będzie korzystny dla branży spożywczej i dużych formatów – kupowanie na zapas, w piątki i soboty. Następnie Polak przyzwyczai się do zakazu handlu w niedziele. Za rok już nikt nie będzie pamiętać, że robił zakupy w niedziele. Panika, że zabraknie nam czegoś na stół - minie. Dlatego normalne zakupy, bez paniki i nadmiaru, konsumenci będą robić w piątki i soboty, a niedziela zostanie dla małych formatów, których zakaz nie obowiązuje oraz formatów, które powstaną np. na stacjach benzynowych - tłumaczy ekspert agencji Melting Pot.

Można zadać sobie także pytanie, co stanie się z ustawą w kontekście e-commerce? - Jak na razie nie ma tam dużych niebezpieczeństw, ale nikt nie jest w stanie zagwarantować polskim e-sprzedawcom, że w trakcie prac posłowie i ich eksperci nie wprowadzą „ciekawych” rozwiązań, które skutecznie będą przeciwdziałać sprzedaży. Niewielka wiedza, jaką posiadają rządzący, a także lobby stojące za ustawą na temat funkcjonowania internetu może sprawić, że powstaną naprawdę ciekawe pomysły i zapisy - wyjaśnia Radosław Kaczmarek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 653) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.