REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepach w okresie Wielkanocy?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2016, 11:44
Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepach w okresie Wielkanocy?
E-sklepy: Sposoby na zwiększenie sprzedaży w okresie Wielkanocy. Fot. shutterstock

W okresie Wielkanocy w Polsce obserwuje się wzrost sprzedaży online, zwłaszcza w sektorze spożywczym. Według ekspertów z Sociomantic Labs, w zależności od sklepu internetowego, wynosi on od kilkunastu do nawet 50 proc. wzrostu sprzedaży. Co mogą zrobić sklepy, aby jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż w tym okresie?

REKLAMA

Eksperci z Sociomantic Labs radzą, jak sprzedawcy internetowi, niezależnie od branży, mogą wykorzystać handlowy potencjał świąt.

Konsument odwiedzający stronę sklepu internetowego powinien poczuć świąteczny nastrój – atrakcyjny, przyciągający wzrok layout to pierwszy krok, aby zwrócić jego uwagę.  

Promocje i wyprzedaże, wykorzystywane przy okazji świąt lub innych ważnych dni w roku, pozwalają w zależności od branży i reklamowanego produktu osiągnąć nawet 10-krotnie wyższy wskaźnik konwersji – podają eksperci z Sociomantic Labs. W okresie przed Wielkanocą warto objąć promocją wybrane produkty spożywcze, dekoracje świąteczne czy prezenty. Ponadto tworząc bannery, warto pomyśleć o wkomponowaniu w nie świątecznych kodów promocyjnych.  

Eksperci z Sociomantic Labs uważają, że każda okazja jest dobra, aby zacieśnić współpracę między producentem, a sklepem internetowym, ale szczególnie sprzyjającym czasem dla e-handlu są świąteczne dni w roku. W ramach kampanii cross-marketingowych sklep zgadza się udostępnić w kampanii określonej marki czy producenta informacje o klientach sklepu – dane pochodzące ze strony internetowej oraz z CRM. Dzięki takiej współpracy marka może zaplanować dedykowaną kampanię swoich produktów, które reklamowane będą na banerach dynamicznych prowadzących do określonego sklepu internetowego.  

Badania pokazują, że w porównaniu z kampaniami reklamowymi, content marketing generuje o 62 proc. mniejsze koszty, a jednocześnie może zapewnić nawet 3 razy więcej leadów sprzedażowych. Stąd też przemyślane działania content marketingowe są idealnym dopełnieniem reklamowej strategii e-sklepów. Dobrym przykładem może być utworzenie przez sklep dedykowanego serwisu lub podstrony z wielkanocnymi poradami odnośnie przygotowywania świątecznych potraw czy kreatywnymi pomysłami na prezenty – tłumaczą eksperci z Sociomantic Labs.

Według badań Gemiusa, dla 67 proc. internautów kupujących online, niższe koszty dostawy stanowią motywację do częstszych zakupów. Dlatego dobrym pomysłem, aby przyciągnąć klienta do np. internetowego sklepu przed Wielkanocą jest wprowadzenie darmowej dostawy. Robiąc większe przedświąteczne zakupy w e-supermarkecie, bezpłatne dostarczenie zakupionych produktów spożywczych ma dla klienta duże znaczenie – podsumowują eksperci.  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH