Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Jaka jest historia sieci Dino, która debiutuje na GPW?

Sieć Dino Polska opublikowała 20 marca br. prospekt emisyjny i rozpoczyna pierwszą ofertę publiczną akcji. Jaka jest historia firmy, która obecnie wchodzi na GPW?

Jaka jest historia sieci Dino, która debiutuje na GPW?
fot. materiały prasowe Dino

Historia Grupy Dino sięga 1999 roku, kiedy Tomasz Biernacki w ramach prowadzonej działalności gospodarczej założył pierwszy sklep pod nazwą Supermarket Dino. Po wypróbowaniu różnych formatów, zdecydował się na ekspansję w formacie proximity w małych i średnich miejscowościach oraz na peryferiach dużych miast.

W 2002 roku powstało pierwsze centrum dystrybucyjne w Krotoszynie, które było rozbudowywane aż do obecnej wielkości 44 500 m2.

W 2003 roku Tomasz Biernacki nabył większościowy udział w Agro-Rydzynie, spółce będącej właścicielem zakładu mięsnego, który zaopatrywał sklepy Dino w mięso i wędliny.

Spółka została utworzona w 2007 roku pod nazwą Dino Polska Sp. z o.o. Od tego momentu sklepy były stopniowo przenoszone do spółki. Ostatni sklep został sprzedany spółce w 2010 roku.

Poprzez stopniowe zwiększanie swojego udziału w Agro-Rydzynie, Tomasz Biernacki został jej jedynym udziałowcem w 2010 roku. W tym samym roku przeniósł udziały w Agro-Rydzynie do Grupy Dino.

W 2010 roku PEF VI, strategiczny inwestor mniejszościowy, nabył poprzez spółkę holdingową z siedzibą w Luksemburgu – Polish Sigma Group S.a r. l. – 49 proc. Akcji w Spółce.

Do 2011 roku Grupa Dino miała 100 sklepów w zachodniej Polsce. W tym samym roku Spółka została przekształcona w spółkę akcyjną.

W 2013 roku w celu wsparcia ekspansji sklepów w centralnej Polsce, zostało wynajęte kolejne centrum dystrybucyjne. Ma powierzchnię ok. 27 100 m2 i jest zlokalizowane w Piotrkowie Trybunalskim.

W 2015 roku sieć sklepów Grupy Dino powiększyła się do 500 sklepów.

W 2016 roku Grupa Dino otworzyła swoje trzecie centrum dystrybucyjne – i drugie własne -  w Jastrowiu. Ma ono powierzchnię 23 600 m2 i wspiera ekspansję sieci Dino w obszarze północno-zachodniej Polski.

Od 1999 roku sieć sklepów Grupy Dino stopniowo rosła, a po nabyciu 49 proc. Akcji w Spółce przez Akcjonariusza Sprzedającego rozpoczęła szybką ekspansję (CAGR liczby sklepów w latach 2010-2015 wyniósł 36 proc.).

Jakie plany ma spółka, jeśli chodzi o rozwój liczby sklepów? – Oceniamy, że potencjał polskiego rynku pozwala na funkcjonowanie co najmniej 2700 sklepów Dino i planujemy przekroczyć liczbę 1200 sklepów do końca 2020 roku – powiedział Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska SA.

Przypomnijmy też ostatnie wyniki finansowe - w 2016 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 3.370 mln zł i EBITDA w wysokości 288,3 mln zł, przy CAGR przychodów ze sprzedaży i EBITDA za lata 2014-2016 na poziomie, odpowiednio, 26,4% i 39,7%. Marża brutto ze sprzedaży i marża EBITDA Grupy Dino w 2016 roku wynosiły odpowiednio 22,9% i 8,6%, co stanowi wzrost o 0,9 p.p. i 1,6 p.p. w porównaniu z rokiem 2014 - podała spółka w prospekcie emisyjnym.

Oprac. na podstawie prospektu emisyjnego Dino Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dino RSS ALERT    /    Dino Polska RSS ALERT    /    Dino na GPW RSS ALERT    /    supermakety RSS ALERT    /    proximity RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Georg 2018-08-01 16:53:01
    Z usług firmy Dino w Ustroniu Morskim był em bardzo zadowolony: Miła obsługa i duży wybór towarów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.