Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Jaki będzie rok 2020 w handlu internetowym? Personalizacja, szybkie płatności i voice commerce

W roku 2020 zostawimy w sklepach internetowych aż 4.2 bln USD. Czego jeszcze branża e-commerce może spodziewać się w rozpoczynającym się roku? Na to pytanie odpowiada Aleksandra Szarmach, Chief Marketing & Sales Officer w Nethansie, wiodącej polskiej agencji specjalizującej się we wsparciu i automatyzacji sprzedaży na Amazonie.

Jaki będzie rok 2020 w handlu internetowym? Personalizacja, szybkie płatności i voice commerce
Aleksandra Szarmach fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl/pr
Data: 15-01-2020, 13:47

Postępującą cyfryzację naszego życia widać chociażby w tak przyziemnej czynności jak zakupy. A tuzy e-handlu prześcigają się w nowych rozwiązaniach, mających uprościć i uatrakcyjnić procesy zakupowe.

SI podszywa się pod człowieka, czyli chatboty w natarciu

Nie ma lepszej metody na nawiązanie trwałej relacji z drugą osobą, niż interakcja, która sprawi, że człowiek poczuje się wysłuchany i odpowiednio zaopiekowany. Jak to osiągnąć? Najszybciej – otwierając dział obsługi klienta. Co jednak zrobić, gdy Twoja firma nie może sobie na to pozwolić? Z odsieczą przybywają chatboty – oprogramowanie wykorzystywane w handlu, napędzane mocą algorytmów sztucznej inteligencji, które staje się coraz lepsze w naśladowaniu ludzi. Dzięki temu rozwiązaniu firmy mogą obniżyć koszty obsługi klienta nawet o 30 proc.

W e-commerce technologia ta znajduje szczególne zastosowanie. Według badania przeprowadzonego przez Symetria UX, wiodącą polską agencję specjalizującą się w User Experience, aż 54 proc. internautów, którzy mieli jakąkolwiek styczność z chatbotami, korzystało z nich przy okazji robienia zakupów, 28 proc. za ich pomocą zgłosiło błąd lub reklamację, a kolejne 28 proc. zapoznało się z firmową ofertą.

Dominacja marketplace’ów

Rok 2020 bez wątpienia należeć będzie do platform sprzedażowych. 100 największych przedstawicieli tej kategorii w mijającym roku odpowiedzialna była za sprzedaż towaru o łącznej wartości 1.66 bln USD, podczas gdy cały rynek e-commerce osiągnął wartość 2.86 bln USD. Oznacza to, że 100 największych market place’ów odpowiada za 58 proc. wszystkich zakupów w internecie. Tylko w 2018 r. zanotowano na nich 20-procentowy wzrost sprzedaży – wynika z danych 2019 Online Marketplaces Report. Tymczasem raport opublikowany przez Coresight Research przewiduje, że za dwa lata globalne przychody platform sprzedażowych, w porównaniu z rokiem 2017, wzrosną ponad dwukrotnie. Do roku 2022 ukształtują się one na poziomie 40,1 mld USD. Możemy więc spodziewać się rosnącej aktywności producentów i dystrybutorów, którzy przy pomocy market place’ów planują wejść na nowe rynki zbytu i znacząco zwiększyć swoje przychody.

Rozszerzone możliwości

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    zakupy internetowe RSS ALERT    /    zakupy online RSS ALERT    /    Aleksandra Szarmach RSS ALERT    /    handel internetowy RSS ALERT    /    Nethansa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.240.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.