Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Jakie prezenty kupujemy w sieci na walentynki? Ze słodyczy – to lizak, a nie czekoladki

Polacy na walentynki przeważnie dają bliskim małe, symboliczne prezenty. Hitem są pluszowe misie, ale jest też bielizna, biżuteria, a ze słodyczy Polacy wybierają lizaki w kształcie serca, a nie – jakby się mogło wydawać – czekoladki. To wynik badań TNS Kantar na zlecenie Allegro, opartych na analizie sprzedaży w serwisie Allegro.

Jakie prezenty kupujemy w sieci na walentynki? Ze słodyczy – to lizak, a nie czekoladki
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/pr
Data: 12-02-2019, 10:29

- Lubimy dawać prezenty naszym bliskim, dlatego walentynki tak szybko weszły do polskiej kultury. Według badania TNS Kantar przeprowadzonego w 2018 roku dla Allegro, aż 83 procent Polaków kupi przynajmniej symboliczny prezent z tej okazji. Tymczasem zaledwie 20 lat temu tylko 42 procent Polaków obchodziło to święto. Nasze prawie dwudziestoletnie doświadczenie rynkowe i dobra znajomość zwyczajów zakupowych Polaków powoduje, że wiemy, jakie są ulubione prezenty na każdą okazję, w tym Walentynki - mówi Paweł Klimiuk, rzecznik Allegro.

Jakie są najciekawsze trendy w walentynkowych zakupach?

W ciągu 2 tygodni przed 14 lutego niezwykle popularne pluszowe misie sprzedawane są w tempie jednego na dwie minuty. To polski hit walentynkowych zakupów. Za nim są komplety przebrań erotycznych (1 zestaw co 5 minut) oraz halki i koszulki (1 co 10 minut). 66% z halek i koszulek ma kolor czarny. Koszulki nocne wybieramy najczęściej czerwone. Listę popularnych prezentów modowych zamykają wraz z koszulkami nocnymi satynowe szlafroki. Tylko 3% bielizny erotycznej w tym czasie kupowanych jest dla mężczyzn.

Co jeszcze lubimy kupować? Najbardziej popularne są takie kategorie jak: biżuteria damska z grawerem lub dedykacją, pierścionki zaręczynowe. Popularne prezenty dla Panów to: zegarek lub biżuteryjny gadżet np. bransoletka ze stali szlachetnej z grawerem. Niezmienną popularnością cieszy się: galanteria, dodatki i akcesoria, np. skórzane portfele, paski, rękawiczki, krawaty, poszetki. Coraz większą popularnością cieszą się wesołe kolorowe skarpetki, głównie dla panów.

Nic tak nie dopełnia stroju, jak odpowiednio dobrane pończochy. Pończochy, a nie rajstopy! Przed świętami Walentynki sprzedaż rajstop spada o 17%, a pończoch rośnie o 25%.

Czekolada? Tort? Owoce w likierze? Być może to są ulubione słodkości Polaków. Ale na tronie jest jeden rodzaj słodyczy. Najpopularniejszym słodkim prezentem na Walentynki jest lizak w kształcie serca: 1 zakup następuje co 6 minut.

Choć wydaje się, że świece idealnie pasują do romantycznego nastroju, zwłaszcza przy tej okazji, to okazuje się, że Polacy wcale tak nie myślą. Na Walentynki nie lubimy kupować świec: na dwa tygodnie przed walentynkami ich sprzedaż spada aż o 8%.

Zakupy walentynkowe robione są bardzo często na ostatnią chwilę. Najwięcej zakupów z tej okazji wypada 3 dni przed walentynkami - wówczas najważniejszym i przekonywującym kryterium wyboru prezentu jest czas wysyłki, a cena i inne cechy mogą zejść na dalszy plan.

Allegro to jedna z największych firm handlowych w Polsce i w Europie oparta na nowoczesnych technologiach. Od 1999 roku Allegro ułatwia Polakom zakupy w sieci. W serwisie założono dotychczas 21 milionów kont. Codziennie klienci kupują na platformie ponad 1,2 mln produktów, z których przeszło 90% stanowią rzeczy nowe, objęte gwarancją. Allegro zatrudnia dziś 1,7 tysiąca osób. Oprócz głównej siedziby w Poznaniu, firma ma biura także w Warszawie, Toruniu, Wrocławiu i Krakowie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Allegro RSS ALERT    /    Paweł Klimiuk RSS ALERT    /    Walentynki RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    prezenty RSS ALERT    /    prezenty na Walentynki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.82.52.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.