Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Jakie są zakupowe potrzeby Polaków i w jaki sposób należy na nie odpowiadać?

Coraz większa świadomość polskich konsumentów zmusza nie tylko producentów ale i dystrybutorów żywności do zmian. Jakie są zakupowe potrzeby Polaków i w jaki sposób należy na nie odpowiadać? Jak wzrost świadomości konsumenckiej przekłada się na zmianę preferencji na rynku produktów żywnościowych? O komentarz poprosiliśmy Sabinę Brączek – dyrektora handlowego Limpol Sp. z o.o. - importera i dystrybutora artykułów spożywczych z całego świata.

Jakie są zakupowe potrzeby Polaków i w jaki sposób należy na nie odpowiadać?

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Limpol Sp. z o.o.
Data: 15-11-2019, 09:28

W odpowiedzi na te pytania chcielibyśmy się skupić wyłącznie na naszej kategorii przetworów z warzyw i owoców. Jako importer i dystrybutor produktów z całego świata dbamy o to aby przy rosnącym zainteresowaniu produktami świeżymi nasz asortyment był wciąż atrakcyjny dla odbiorców. Na bieżąco obserwujemy rodzące się trendy i szybko na nie reagujemy.

Przede wszystkim rozszerzamy ofertę produktów kuchni świata w reakcji na coraz większe otwarcie konsumentów na nowości i różnorodne smaki. Polacy coraz więcej podróżują, częściej eksperymentują w kuchni i szukają produktów z którymi zetknęli się gdzieś w świecie. Staramy się sprowadzać egzotyczne artykuły ale o czystym składzie etykiety.

W zgodzie z aktualnym trendem convinience/ready to eat pracujemy nad propozycjami produktów gotowych do spożycia, które wystarczy tylko podgrzać lub dodać 1-2 składniki żeby mieć gotowy posiłek.

Kilka z naszych propozycji spotkało się na rynku z dużym zainteresowaniem. Tempo życia i zmieniająca się struktura rodziny szczególnie w młodszych pokoleniach sprawia, że wciąż chętnie posiłkujemy się produktami gotowymi lub półproduktami ale i to również musi być zdrowe.

Rozwijamy gamę produktów prozdrowotnych bio, eco, organic.

Na razie produkty bio to tylko kilka pozycji w naszej ofercie ale systematycznie pracujemy nad rozwojem tej kategorii. 

Dzisiaj nie wystarczy już tylko praca nad wzbogacaniem produktowego portoflio. Nasza odpowiedź na coraz większe wymagania klientów idzie dalej i wiąże się z rosnącą odpowiedzialnością za produkt, który wprowadzamy na rynek. Zmiana świadomości konsumenta i zmiana nawyków żywieniowych znajduje swoje odzwierciedlenie w  usuwaniu dodatków do żywności, które zostały uznane na podstawie badań naukowych za potencjalnie szkodliwe dla zdrowia. Pracujemy nad reformulacją produktów. Ruch w kierunku czystej etykiety produktów obecnych już w sprzedaży to eliminowanie szkodliwych dla zdrowia substancji - wzmacniaczy smaku, sztucznych barwników i konserwantów. Zależy nam na zmniejszaniu zawartości soli i ograniczaniu syropu glukozowo- fruktozowego. Zmierzamy też do całkowitej eliminacji cukru w sprowadzanych przez nas produktach.

Jesteśmy otwarci na tematy związane z troską o środowisko.

Świadomie dobieramy partnerów do współpracy. Zazwyczaj są to producenci z certyfikatami jakości a często również z certyfikatami socjalnymi. Ważny jest też dla nas trend zero waste czyli oszczędzanie na opakowaniach zewnętrznych. Zwracamy uwagę na dobór materiałów do produkcji chociażby tacek z certyfiktami FSC. Tam gdzie jest to możliwe zmieniamy opakowania z puszek na szklane i systematycznie eliminujemy plastik.

Nasza aktywność jest więc nieustanną odpowiedzią na rodzące się na rynku trendy i potrzeby. Świadomy konsument oczekuje od nas odpowiedzialnego wyboru produktu, który chcemy mu zaoferować.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.176.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.