Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jakość i cena mocną stroną polskich marek

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2017, 11:19
 Jakość i cena mocną stroną polskich marek
fot. shutterstock

- Polska marka to przede wszystkim ta stworzona w Polsce. Zdaniem konsumentów produkty polskich marek są tańsze od zagranicznych i mają wyższą jakość - wynika z badania poświęconego postawom konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego, które zrealizował zespół pracowników Katedry Rynku, Marketingu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie przy współpracy instytutu ARC Rynek i Opinia.

Według badanych jakość jest najważniejszym wyznacznikiem przy wyborze takich produktów jak: obuwie, odzież oraz mleko i przetwory mleczne. Co ciekawe, istotniejszy jest dla konsumentów kraj produkcji niż samo pochodzenie marki. Dla konsumentów polska marka to przede wszystkim tradycje narodowe, ekologiczność i praktyczność. Najmniej konsumentów, którzy wzięli udział w badaniu, kojarzyło marki pochodzące z Polski z prestiżem (5%) i niską jakością (7%).

W porównaniu z markami zagranicznymi mocną stroną produktów polskich marek są jakość i cena, zaś słabszą: ograniczony asortyment i możliwości dystrybucji poza Polską. Konsumenci przyznają, że przy wyborze produktów z kategorii: kosmetyki, mleko i przetwory mleczne, odzież i obuwie, ważniejsze są dla nich inne czynniki niż pochodzenie danego produktu. Badani znacznie częściej wskazywali: wysoką jakość, niską cenę, zaufanie do marki niż kraj pochodzenia marki i wytwarzania produktu.

Jednocześnie warto podkreślić, że wyniki różnią się w zależności od kategorii. Spośród badanych kategorii polskość marki miała największe znaczenie przy produktach mlecznych. Potwierdza to wyniki innych badań, wskazujących, że w przypadku żywności kraj pochodzenia ma dla konsumentów większe znaczenie niż w przypadku innych rodzajów produktów. Poza tym, warto zwrócić uwagę, że w przypadku odzieży i obuwia dużą rolę przy wyborze marki odgrywa wzornictwo produktu lub opakowania. Dla konsumentów ważniejszą informacją jest to, w jakim kraju został wyprodukowany dany produkt niż to, z jakiego kraju pochodzi marka.

- Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że polski konsument coraz częściej stawia na jakość. Świadczą o tym nie tylko bezpośrednie deklaracje, lecz również wskazywanie na kraj produkcji produktu jako ważniejszy niż pochodzenie marki. Polacy przyzwyczaili się do tego, że większość produktów obecnych w sprzedaży jest wytwarzana w krajach azjatyckich. Tym bardziej zdają się doceniać produkty wytworzone na przykład w Europie. Takie produkty uznawane są za lepsze gatunkowo. Oznaczenie „Made in China” czy ‘Made in Bangladesh”, nawet jeśli jest to produkt uznanej marki, która gwarantuje wysoką jakość, może budzić skojarzenia, że producent chciał zaoszczędzić na produkcji i być może odbije się to na jakości. Co ciekawe, wiele marek, które nie przeniosły produkcji do Azji, wykorzystuje to w swojej komunikacji marketingowej i podkreśla jako przewagę rynkową. – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 061) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH