Japoński oddział Amazona wstrzymał bezpośrednią sprzedaż produktów Huaweia
Japoński oddział Amazona wstrzymał bezpośrednią sprzedaż produktów Huawei, po tym jak ministerstwo handlu USA wpisało producenta na czarną listę podmiotów, potrzebujących zgody Waszyngtonu, by kupować od amerykańskich firm komponenty i oprogramowanie - podała w piątek agencja Kyodo.

Zawieszono sprzedaż produktów Huaweia, które tamtejszy Amazon sam wcześniej nabył, w tym najnowszych modeli smartfonów, komputerów osobistych i tabletów. Amerykański koncern z branży handlu elektronicznego uzasadnił swoją decyzję "obawami dotyczącymi systemu operacyjnego" urządzeń.
Jak zauważyło Kyodo, klienci nadal mogą kupować sprzęt chińskiej marki za pośrednictwem innych sprzedawców działających w ramach Amazon Japan.
"Bierzemy pod uwagę rozwiązanie, które pozwoli naszym klientom bezpiecznie korzystać" z produktów Huaweia - podkreślił przedstawiciel japońskiego oddziału platformy sprzedażowej.
Amazon nie ujawnił, kiedy wznowi bezpośrednią sprzedaż produktów chińskiego koncernu - podała agencja.
W ubiegłym tygodniu prezydent stanów Zjednoczonych Donald Trump podpisał rozporządzenie zabraniające amerykańskim sieciom teleinformatycznym nabywania i użytkowania sprzętu od firm mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego. Ocenia się że jest ono skierowane głównie przeciwko chińskiemu koncernowi Huawei.
Ministerstwo handlu USA wpisało chińskiego producenta elektroniki na czarną listę podmiotów, które muszą uzyskać zgodę władz w Waszyngtonie, by kupować od amerykańskich firm komponenty i oprogramowanie. Resort ocenił, że Huawei uczestniczy w działalności zagrażającej bezpieczeństwu narodowemu USA, czemu chiński koncern zaprzecza.
We wtorek dwaj operatorzy sieci komórkowych w Japonii, KKDI oraz należący do SoftBanku Y!mobile, poinformowali o przełożeniu sprzedaży nowych smartfonów chińskiej marki Huawei. Największy pod względem liczby klientów japoński operator NTT Docomo w środę przestał przyjmować zamówienia na droższe telefony Huawei, które miały trafić do użytkowników latem.
Jak zauważyło Kyodo, wielu tańszych operatorów poszło w ślady dużych podmiotów z tej branży. O podtrzymaniu sprzedaży smatfonów chińskiej marki zdecydowali natomiast sprzedawcy tych urządzeń elektrycznych Bic Camera i Yodobashi.

