REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jarocka, Mintel na FRSiH: Trend prozdrowotny jest jednym z najsilniejszych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-10-2016, 18:39
Jarocka, Mintel na FRSiH: Trend prozdrowotny jest jednym z najsilniejszych
Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel. Fot. PTWP

Obecnie bardzo silnym trendem jest trend prozdrowotny. Z naszych badań wynika, że 6 na 10 konsumentów w Polsce unika produktów bogatych w tłuszcze, sól, cukier lub redukuje je w diecie. 12 proc. konsumentów w Polsce deklaruje, że unika glutenu – mówiła Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel w trakcie debaty „Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience” podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

- Udział produktów pozycjonowanych jako wolnych od glutenu oraz od laktozy cały czas rośnie. W ten segment starają się wchodzić również marki masowe. Zwiększa się także rola trendu diety bez zbóż. Rośnie też liczba konsumentów, którzy są ostrożni, jeśli chodzi o konsumpcję nabiału, chociaż jest to niszowy kierunek. 13 proc. Polaków mówi o tym, że sięga po mleko bez laktozy lub mleko ze zredukowaną ilością laktozy. Soja była pierwszą alternatywą, teraz wariantów jest więcej np. mleko owsiane, kokosowe, ryżowe – mówiła Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel. 

- 34 proc. Polaków ogranicza spożywanie czerwonego mięsa w diecie. 18 proc. Polaków je więcej produktów wegetariańskich w diecie, np. burgery sojowe czy różne odpowiedniki mięsne. 39 proc. Polaków ogranicza mięso lub unika go ze względów zdrowotnych – opowiadała Honorata Jarocka.

Podkreśliła, że rośnie liczba nowości pozycjonowanych jako wegetariańskie i wegańskie. Z 7 proc. w 2010 r. do 11 proc. w 2016 rok wzrosła liczba takich produktów. Np. firma Balcerzak produkuje parówki bezmięsne, informując na opakowaniu, że smakują tak samo jak mięsne. Na rynku niemieckim marka Hochland wprowadziła wiele wariantów serów – jako zamienniki mięsa, np. pasta serowa, gotowa kanapka z serem w środku.

- Powstają nawet alternatywy dla jajek, np. zamiennik jajek - produkt z Wielkiej Brytanii, sprzedawany jest w opakowaniu przypominającym opakowanie jajek. W środku jest saszetka z proszkiem. Innym trendem jest poszukiwanie nowych źródeł białka np. z alg morskich czy z owadów, np. mąka ze świerszczy – tłumaczyła.

Dodała, że obecnie bardzo modnym dodatkiem są tzw. superskładniki. Jednym z takich produktów jest lucuma – owoc z Peru, naturalnie słodki, o niskim indeksie glikemicznym. Sproszkowana wersja lucumy może być wykorzystywana jako słodzik. Lucuma idealnie wpisuje się w trend poszukiwania przez konsumentów naturalnych dodatków i substancji słodzących.

– Modne stają się również mikroalgi – chlorella, spirulina oraz euglena, ale dużą barierą może być jeszcze akceptowalność przez polskich konsumentów. Polski przykład to batoniki Purella Food z chlorellą. Ludzie zwracają uwagę również na proteiny z grochu, np. majonez bezjajeczny, który bazuje na proteinach z grochu, kurkumę, oraz super ziarna, np. pestki z dyni oraz nasiona chia. Szerszym trendem są produkty „wolne od”, czyli wolne od konserwantów, sztucznych barwników, glutenu, laktozy, soli czy cukru – tłumaczyła Honorata Jarocka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (33 613) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 149)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH