Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Jedynie 6 proc. Polaków korzysta z aplikacji zakupowych w sklepach

Jedynie 6 proc. Polaków korzysta z aplikacji zakupowych w sklepach, podczas robienia zakupów. 2 proc. wykorzystuje je do tworzenia elektronicznych list rzeczy do nabycia - wynika z najnowszego badania Kantar TNS analizującego zachowania konsumentów w sklepach.

 Jedynie 6 proc. Polaków korzysta z aplikacji zakupowych w sklepach
fot. shutterstock

Z badania, które powstało na zlecenie firmy Philips Lighting wynika, że 64 proc. Polaków wie o istnieniu aplikacji zakupowych. Raport Kantar TNS wskazuje, że większość z nich jednak traktuje je jak kolejną, bardziej agresywną formę reklamy, a głównym źródłem informacji o promocjach w sklepach są gazetki sieciowe. Po tę formę promocji produktów sięga co drugi konsument.

20 proc. konsumentów nie decyduje się na pobranie aplikacji zakupowej z obawy o swoje dane osobowe, którymi nie chce się dzielić. Tyle samo biorących udział w badaniu deklaruje, że nie mają ochoty zakładać konta w aplikacji, 21 proc. badanych zaś mówi, że nie widzi w korzystaniu z aplikacji zakupowych żadnych korzyści. 37 proc. respondentów natomiast stwierdza, że w ogóle nie lubi używać aplikacji na smartfonie.

Większość ankietowanych jednak byłaby skłonna do zainstalowania i korzystania z aplikacji zakupowych na smartfonie, pod warunkiem, że wiązałoby się to dla nich z określonymi korzyściami. 52 proc. badanych deklaruje, że do korzystania z aplikacji skłoniłoby ich, gdyby oferowały one możliwość uzyskania dodatkowych informacji o nabywanych produktach. 51 proc. wskazuje, że atrakcyjna byłaby możliwość zlokalizowania się na planie sklepu za pomocą takiej aplikacji, 44 proc. respondentów odpowiada natomiast, że atrakcyjne byłyby aplikacje oferujące im sugestie i propozycje przydatnych dla konsumenta produktów.

Tymczasem, reklama mobilna na całym świecie rośnie w siłę. W raporcie ujęto dane za 2017 rok, według których globalne wydatki na reklamę mobilną stanowiły ponad połowę wszystkich wydatków na promocję cyfrową. Smartfony i tablety generowały natomiast 56 proc. całego ruchu w internecie.

Polska plasuje się "na pograniczu świata komputerów PC i mobile" - stwierdzono w raporcie.

Wśród polskich konsumentów, czas poświęcany na korzystanie z komputerów osobistych i urządzeń mobilnych rozkłada się niemal po równo. Choć 95 proc. klientów sklepów zabiera ze sobą smartfony na zakupy, telefon w większości przypadków wciąż nie jest aktywnym uczestnikiem procesu zakupowego - wskazuje badanie. Zdaniem autorów raportu, sporą winę za ten stan rzeczy ponosi wzorzec korzystania ze smartfona. Choć z takich telefonów korzysta obecnie 68 proc. Polaków, dla wielu z nich "to raczej telefon z dodatkowym ekranem, niż zaawansowane, multimedialne urządzenie. Warto zauważyć, że z przeglądarki internetowej i funkcji multimedialnych - o aplikacjach nie wspominając - korzysta mniej niż połowa użytkowników smartfonów".

więcej informacji:

aplikacje zakupowe RSS ALERT    /    Kantar TNS RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.204.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.