REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jedzenie stało się nową formą zakupów. Gastronomia coraz ważniejsza

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 18-11-2015, 17:25
Jedzenie stało się nową formą zakupów. Gastronomia coraz ważniejsza
Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL (fot. materiały prasowe)

Jedzenie stało się nową formą zakupów - twierdzi firma JLL, z której badań wynika, że sieci gastronomiczne zajmują w centrach handlowych coraz więcej powierzchni. Tylko w ciągu ostatnich 10 lat operatorzy z sektora gastronomii podwoili wolumen powierzchni zajmowanej w centrach handlowych z 7 proc. do 15 proc. JLL prognozuje, że w ciągu następnych 10 lat centra handlowe wynajmą 20 proc. powierzchni sieciom gastronomicznym.

REKLAMA

Usługi gastronomiczne w centrach handlowych w Europie zajmują 15 proc. całkowitej powierzchni najmu brutto (GLA). Firma JLL przewiduje, że w ciągu następnej dekady liczba ta wzrośnie do co najmniej 20 proc.

- W Polsce widać coraz większą ekspansję sieci gastronomicznych takich jak np. Starbucks, Costa Coffee, Green Cafe Nero. Na polski rynek wchodzą nowe sieci gastronomiczne z zagranicy, takie jak Wagamama. Bardzo istotnym trendem jest rozbudowa oferty pozazakupowej w centrach handlowych. Coraz ważniejsza staje się oferta gastronomiczna, rozrywkowa czy kulturalna - zauważa Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Jedzenie jest obecnie postrzegane jako kluczowy element zachęcający do spędzania większej ilości czasu w centrach handlowych. Wyniki badań pokazują, że klienci, którzy korzystają z oferty gastronomicznej podczas wizyt w galeriach handlowych spędzają na zakupach średnio 27 proc. czasu dłużej oraz przeznaczają 18 proc. więcej pieniędzy na wydatki.

Wzrost sektora food & beverage w handlu przypisuje się trendowi poszukiwania nowych doświadczeń kulinarnych. Firma JLL przewiduje również wzrost popytu na azjatyckich operatorów spożywczych, będący odpowiedzią na potrzeby nowych konsumentów z Chin i innych azjatyckich rynków. W szczególności Wielka Brytania może spodziewać się napływu chińskich turystów, co będzie rezultatem liberalizacji reżimu wizowego. Ippudo, japońska sieć serwująca dania z makaronu, otworzyła ostatnio punkty sprzedaży w Londynie, potwierdzając tym samym rosnący popyt na kuchnię azjatycką, a także zaspokajając zapotrzebowanie na dania diety „clean eating”, która zakłada spożywanie produktów w stanie jak najbardziej naturalnym, nieprzetworzonym.

- W świecie zdominowanym przez Internet rządzą doświadczenia, a doświadczenia kulinarne stają się dla wielu konsumentów coraz bardziej istotne – komentuje Jonathan Doughty, dyrektor zarządzający firmy Coverpoint, która jest częścią JLL i zajmuje się consultingiem dla sektora F&B. Jego zdaniem wzrost sprzedaży online oznacza, że klienci w trakcie swoich wizyt w centrach handlowych będą poszukiwać nowych form spędzania wolnego czasu, w tym poznawania nowych smaków, których internet nie jest w stanie dostarczyć. - Dodatkowo różnorodna i ciekawa oferta gastronomiczna może również wydłużyć czas, jaki spędzają w centrach handlowych, a także dać im powód, aby w przyszłości odwiedzić centrum po raz kolejny. Trend ten na pewno będzie wzrastał – sądzi Doughty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH