Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jedzenie stało się nową formą zakupów. Gastronomia coraz ważniejsza

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 18-11-2015, 17:25
Jedzenie stało się nową formą zakupów. Gastronomia coraz ważniejsza
Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL (fot. materiały prasowe)

Jedzenie stało się nową formą zakupów - twierdzi firma JLL, z której badań wynika, że sieci gastronomiczne zajmują w centrach handlowych coraz więcej powierzchni. Tylko w ciągu ostatnich 10 lat operatorzy z sektora gastronomii podwoili wolumen powierzchni zajmowanej w centrach handlowych z 7 proc. do 15 proc. JLL prognozuje, że w ciągu następnych 10 lat centra handlowe wynajmą 20 proc. powierzchni sieciom gastronomicznym.

Usługi gastronomiczne w centrach handlowych w Europie zajmują 15 proc. całkowitej powierzchni najmu brutto (GLA). Firma JLL przewiduje, że w ciągu następnej dekady liczba ta wzrośnie do co najmniej 20 proc.

- W Polsce widać coraz większą ekspansję sieci gastronomicznych takich jak np. Starbucks, Costa Coffee, Green Cafe Nero. Na polski rynek wchodzą nowe sieci gastronomiczne z zagranicy, takie jak Wagamama. Bardzo istotnym trendem jest rozbudowa oferty pozazakupowej w centrach handlowych. Coraz ważniejsza staje się oferta gastronomiczna, rozrywkowa czy kulturalna - zauważa Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Jedzenie jest obecnie postrzegane jako kluczowy element zachęcający do spędzania większej ilości czasu w centrach handlowych. Wyniki badań pokazują, że klienci, którzy korzystają z oferty gastronomicznej podczas wizyt w galeriach handlowych spędzają na zakupach średnio 27 proc. czasu dłużej oraz przeznaczają 18 proc. więcej pieniędzy na wydatki.

Wzrost sektora food & beverage w handlu przypisuje się trendowi poszukiwania nowych doświadczeń kulinarnych. Firma JLL przewiduje również wzrost popytu na azjatyckich operatorów spożywczych, będący odpowiedzią na potrzeby nowych konsumentów z Chin i innych azjatyckich rynków. W szczególności Wielka Brytania może spodziewać się napływu chińskich turystów, co będzie rezultatem liberalizacji reżimu wizowego. Ippudo, japońska sieć serwująca dania z makaronu, otworzyła ostatnio punkty sprzedaży w Londynie, potwierdzając tym samym rosnący popyt na kuchnię azjatycką, a także zaspokajając zapotrzebowanie na dania diety „clean eating”, która zakłada spożywanie produktów w stanie jak najbardziej naturalnym, nieprzetworzonym.

- W świecie zdominowanym przez Internet rządzą doświadczenia, a doświadczenia kulinarne stają się dla wielu konsumentów coraz bardziej istotne – komentuje Jonathan Doughty, dyrektor zarządzający firmy Coverpoint, która jest częścią JLL i zajmuje się consultingiem dla sektora F&B. Jego zdaniem wzrost sprzedaży online oznacza, że klienci w trakcie swoich wizyt w centrach handlowych będą poszukiwać nowych form spędzania wolnego czasu, w tym poznawania nowych smaków, których internet nie jest w stanie dostarczyć. - Dodatkowo różnorodna i ciekawa oferta gastronomiczna może również wydłużyć czas, jaki spędzają w centrach handlowych, a także dać im powód, aby w przyszłości odwiedzić centrum po raz kolejny. Trend ten na pewno będzie wzrastał – sądzi Doughty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 983) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH