Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Jeronimo Martins: Innowacyjne rozwiązania pomagają nam ograniczać zużycie plastiku

Sieć Biedronka od lat prowadzi różnorodne działania proekologiczne, także te, które ograniczają zużycie plastiku. Wśród nich znajduje się wdrażanie zasad ekoprojektowania, czy stosowanie nowoczesnych form opakowań – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sylwia Krzyżycka, dyrektor Działu Ochrony Środowiska w Jeronimo Martins Polska S.A.

Jeronimo Martins: Innowacyjne rozwiązania pomagają nam ograniczać zużycie plastiku
Sylwia Krzyżycka, dyrektor Działu Ochrony Środowiska w Jeronimo Martins Polska S.A. Fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 09-08-2019, 10:07

– W ubiegłych latach zmniejszyliśmy gramaturę butelek wody Polaris, co w rocznie oznacza wprowadzenie do obiegu ponad 150 ton mniej plastiku. Jogurt naturalny goBIO, dzięki zastosowaniu papierowej, łatwo zdejmowalnej etykiety, ma lżejszy kubeczek, co pozwala zaoszczędzić ponad 9000 kg plastiku rocznie. Innym przykładem może być stosowanie folii rozpuszczalnej w tabletkach do zmywania naszej marki własnej Kraft, które pozwoliło w ciągu roku na zmniejszenie wykorzystania plastiku o 11,1 ton – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sylwia Krzyżycka, dyrektor Działu Ochrony Środowiska w Jeronimo Martins Polska S.A.

– Innowacją, obecną w naszych sklepach w czerwcu, jest opakowanie koncentratu płynu do mycia naczyń Eco-Friendly z serii Kraft. Wyprodukowane zostało w 100% z surowca z odzysku – z czego 11% to plastik odzyskany z odpadów wyłowionych z wód – dodaje.

– Z kolei w marcu br. na półki naszych sklepów trafiły papierowe patyczki higieniczne marek Dada i Carea z bawełnianą główką, dla dzieci i dorosłych, co rocznie ograniczy zużycie plastiku o ponad 330 ton – opowiada przedstawicielka sieci.

Dodaje, że Biedronka w kosmetykach marki własnej Be Beauty, Dentix i Cler całkowicie zrezygnowała z mikro granulek plastikowych, wykorzystywanych np. w peelingach. Teraz znajdują się w nich wyłącznie naturalne drobinki. To pozwoliło uniknąć wprowadzenia na rynek 1,5 tony tworzyw sztucznych. 

– Ekologiczne rozwiązania wprowadziliśmy także w tegorocznej ofercie grillowej. Są wśród nich talerze, kubki, sztućce – wyprodukowane są w 100% z materiałów pochodzenia roślinnego, które po zużyciu można wyrzucić do pojemnika na odpady BIO. Szacujemy, że grillowe ekonowości pozwolą wyeliminować ze środowiska 241 ton plastiku w ciągu zaledwie jednego roku (przy założeniu sprzedaży na poziomie zeszłego roku) – mówi Sylwia Krzyżycka.

– Warto też podkreślić, że Biedronka już w 2008 r. zrezygnowała z bezpłatnych jednorazowych reklamówek, zastępując je torbami wielokrotnego użytku, wyprzedzając tym samym polskie regulacje prawne w tym zakresie. Z naszych doświadczeń wynika, że obecnie klienci coraz częściej korzystają z toreb wielokrotnego użytku. W ubiegłym roku zakup toreb w sklepach naszej sieci zmniejszył się o prawie 40% w stosunku do roku 2017 – tłumaczy.

więcej informacji:

Sylwia Krzyżycka RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    ograniczanie zużycia plastiku RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • bb 2019-08-12 10:04:14
    30 lat temu to bylo norma, a teraz wszyscy udaja i nowacyjnosc wracajac do czasow, gdzie kazdy chodzil z wlasna siatka, a produkty byly na wage i pakowane po wydaniu w papier lub wsypywane to torebek. Chleb, kielbasa, szynka nie byly w folii, a mieso nie lezalo na tackach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.229.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.