Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Jeronimo Martins na FRSiH 2018: Sieci handlowe od zawsze walczyły z marnowaniem żywności

- Walka z marnowaniem żywności na poziomie sieci handlowej jest od zawsze. Kupujemy na własny rachunek i wszystko, co kupimy, a czego nie sprzedamy jest naszą stratą. Oczywiście ciągle balansujemy między zapewnieniem dostępności i różnorodności, której oczekuje konsument a ograniczeniem strat. Można ograniczyć straty niemal do zera, ale dużym kosztem sprzedaży - mówiła Katarzyna Scheer, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska podczas debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

Jeronimo Martins na FRSiH 2018: Sieci handlowe od zawsze walczyły z marnowaniem żywności
Katarzyna Scheer, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska, fot. PTWP

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 15-11-2018, 16:37

W pierwszej części dyskusji paneliści wyjaśniali co dla nich i reprezentowanych przez nich podmiotów oznacza termin CSR.

Katarzyna Scheer podkreśliła, że w ostatnich 20 latach zaszła duża zmiana jeśli chodzi o oczekiwania społeczne wobec firm.

- Od stanowiska, zgodnie z którym firmy miały głównie zwiększać wartość dla swoich akcjonariuszy doszliśmy do stanowiska gdzie od firm oczekuje się wywierania pozytywnego wpływu na otoczenie, w jakim działają. A to otoczenie w przypadku sieci spożywczych jest ogromne. To nie tylko odpowiedzialność wobec klientów, pracowników czy dostawców, ale odpowiedzialność za całe łańcuchy dostaw, które w przypadku branży spożywczej są długie i często mocno zglobalizowane - dodała.

Dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska wskazała, że zarówno produkcja żywności, jak i jej dystrybucja wiąże się z olbrzymim zagrożeniem dla środowiska.

- Mamy szereg wyzwań łącznie z biedą i niedożywieniem. Odpowiedzialność jest u rządzących, konsumentów, ale i firm, które dysponują zasobami, kadrami i mają moc sprawczą. Rosnące oczekiwania społeczne wobec firm są jak najbardziej uzasadnione i przyjęte też jako filozofia naszej firmy. Myślę, że branża spożywcza i sieci handlowe, z racji tego, że zajmują się żywnością i że jej produkcja wiąże się z dużym obciążeniem, poczuły swoją odpowiedzialność relatywnie wcześnie - dodała.

Katarzyna Scheer przyznała, że core strategii CSR-owych sieci handlowych jest wspólny i wynika z natury prowadzonej działalności.

- Jednym z filarów jest na pewno kwestia zdrowia, jakości i bezpieczeństwa żywności. Drugi obszar to minimalizowanie naszego wpływu na środowisko. Trzeci obszar dotyczy odpowiedzialnego pozyskiwania towarów i wspierania lokalnych dostawców. I to jest nasz wyróżnik na tle konkurentów, bo nie jesteśmy globalną siecią. Nie mamy czegoś takiego jak globalny sourcing, ale wspieramy lokalnych dostawców. Mamy założenie że 80% produktów żywnościowych powinno pochodzić od lokalnych dostawców, ale od wielu lat wychodzi nam ponad 90%. Polscy dostawcy rośli razem z nami. Może nigdy nie byliśmy postrzegani jako łatwy partner w negocjacjach, ale zapewnialiśmy rozwój stabilność i możliwość inwestycji - dodała.

więcej informacji:

Katarzyna Scheer RSS ALERT    /    Jeronimo Martins Polska RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    CSR w handlu RSS ALERT    /    marnowanie żywności RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    społeczna odpowiedzialność biznesu RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • hit hit ... 2018-11-20 19:14:15
    Kraj zmarnowany jest przez obce zady Tłuste co nas zarzynają ,a nie jedzenie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.233.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.