Jeronimo Martins od 30 lat na giełdzie. Debiut pozwolił na wejście do Polski, która stała się głównym rynkiem
14 września Grupa Jeronimo Martins obchodziła 30. rocznicę debiutu na portugalskiej giełdzie papierów wartościowych. W ciągu 30 lat Grupa rozszerzyła działalność na Polskę i Kolumbię, otworzyła ponad 4200 sklepów, stworzyła ponad 100 tysięcy nowych miejsc pracy i zwiększyła sprzedaż o 18 mld euro.

Prezes firmy, Pedro Soares Dos Santos, z tej okazji napisał list do akcjonariuszy:
Decyzję o wprowadzeniu Jerónimo Martins na giełdę w Lizbonie podjął Alexander Soares dos Santos, mój ojciec, i to on był odpowiedzialny za wizję i strategię, która kierowała energicznym wzrostem Grupy przez ponad 45 lat. Pomysł upublicznienia naszych akcji wynikał przede wszystkim ze strategii reorganizacji struktury własności w celu ustanowienia wyraźnego przywództwa i zapewnienia finansowania ambitnych planów ekspansji w Portugalii i za granicą. Szybki wzrost gospodarki oferował pole do wzrostu (...). Można było przewidzieć, że emisje akcji i obligacji zapewnią ścieżkę rozwoju dla przedsiębiorstw, takich jak Jerónimo Martins, niechętnych do nadmiernego polegania na pożyczkach bankowych.
Ale fakt upublicznienia wymagał również od zarządu zobowiązania do przejrzystości i szacunku, większej dyscypliny i starannie pielęgnowanej kultury dialogu i odpowiedzialności. Patrząc wstecz, należy przyznać, że decyzja o wprowadzeniu spółki na giełdę papierów wartościowych była czymś więcej, niż tylko finansowaniem. Oczywiście pozwoliło nam to rozpocząć opracowywanie strategii ekspansji międzynarodowej, która miała przynieść owoce w postaci wejścia na rynek polski (który od kilku lat jest głównym sektorem działalności Grupy, a także główną siłą napędową wzrostu i rentowności) (...).
Umożliwiło to także serię przejęć i proces wzrostu organicznego, dzięki którym stopniowo budowaliśmy naszą pozycję lidera w sektorze detalicznej żywności w Portugalii. (....).
Ciągła kontrola, której podlega Grupa - akcjonariuszy, inwestorów, analityków, pracowników, konsumentów, mediów, organizacji pozarządowych, partnerów i innych - zawsze zachęcała nas do osiągania lepszych wyników. Publiczna ekspozycja związana z notowaniem akcji na rynku rozwinęła naszą samoświadomość, a wraz z nią standardy, które sami wyznaczyliśmy i nasze poczucie odpowiedzialności. (...).


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.