Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Jest szansa na wzrost konsumpcji

W czerwcu wartość Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej wzrosła o 2,6 punktu i wyniosła -12,9 punktu (w skali od -100 do +100). Obecna wartość wskaźnika znalazła się na poziomie najwyższym od października 2011 roku, co może stanowić zapowiedź wzrostu konsumpcji w najbliższych miesiącach.

Jest szansa na wzrost konsumpcji
Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska

Na zmianę wartości Barometru pozytywnie wpłynęły: wzrost skłonności konsumentów do zakupów, wzrost ogólnego klimatu koniunktury w handlu, wzrost realnej dynamiki sprzedaży detalicznej, wzrost dynamiki liczby pracujących w sektorze przedsiębiorstw, spadek inflacji oraz wzrost nominalnej dynamiki przeciętnych wynagrodzeń brutto w sektorze przedsiębiorstw. Wzrost wartości Barometru łagodzony był przez: spadek bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej oraz spadek nominalnej dynamiki wartości kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym.

- Jesteśmy świadomi, że konsumenci w Polsce są bardzo pragmatyczni i uważnie kontrolują swoje domowe budżety. Poprzez naszą strategię handlową pragniemy pomagać naszym klientom w racjonalnym zarządzaniu ich finansami w czasie kryzysu. Dokładamy starań, aby z Carrefour klienci zawsze "wyszli na plus" - mówi Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Pomimo wzrostu notowania Barometru Carrefour, jego wartość nadal znajduje się znacząco poniżej poziomu neutralnego, czyli zera. Stanowi to potwierdzenie obserwowanej na rynku dominacji negatywnych czynników i świadczy o utrzymywaniu się złego stanu koniunktury gospodarczej. Warto jednak zwrócić uwagę, że obecna wartość wskaźnika znalazła się na poziomie najwyższym od października 2011 roku. Może to stanowić zapowiedź powolnego wzrostu dynamiki spożycia indywidualnego, czyli konsumpcji, w najbliższych miesiącach.

- Oczekiwanie takie zgodne jest z aktualnymi prognozami IBnGR, według których gospodarka polska w 2013 roku osiągnie najniższe od ponad dekady tempo wzrostu gospodarczego. Druga połowa roku powinna być jednak w gospodarce lepsza niż pierwsza - zapowiada dr Bohdan Wyżnikiewicz, wiceprezes Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową.

W pierwszej połowie roku tempo wzrostu gospodarczego utrzymuje się na poziomie poniżej jednego procenta. Towarzyszy temu spadek nakładów brutto na środki trwałe, czyli inwestycji, oraz niskie tempo wzrostu spożycia, czyli konsumpcji. W drugiej połowie roku koniunktura gospodarcza nieco się poprawi, jednak nadal nie będzie ona korzystna. Wzrośnie zarówno dynamika konsumpcji jak i inwestycji, chociaż tempo wzrostu inwestycji utrzymywać się będzie nadal na poziomie poniżej zera. Bardziej znaczące ożywienie powinno nastąpić dopiero w 2014 roku. Poprawa sytuacji na rynku pracy oraz lepsze nastroje w gospodarce przyczynią się do wzrostu spożycia oraz odwrócenia negatywnych tendencji w kształtowaniu się popytu inwestycyjnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.