Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Jeszcze przez lata formuła e-grocery nie będzie w stanie wygrać z zakupami offline

Według raportu „E-commerce w Polsce 2018”, przygotowanego przez Gemius dla E-commerce Polska, 19 proc. internautów deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy regularne robiło zakupy spożywcze przez internet, a 22 proc. planuje takie zakupy w przyszłości. - Wielką nadzieją na wzrosty obrotów w tym segmencie była informacja o wprowadzeniu zakazu handlu w niedzielę. Rzeczywiście, pierwsza niehandlowa niedziela sprawiła, że obroty w e-handlu wzrosły, jednak już kolejne nie osiągnęły pułapu, którego rynek oczekiwał - mówi w romzowie z dlahandlu.pl Katarzyna Binert, E-commerce Manager, Gemius Polska.

Jeszcze przez lata formuła e-grocery nie będzie w stanie wygrać z zakupami offline
fot. shutterstock

- Jesteśmy już niemal rok od wprowadzenia zmian i wyraźnie widać, że Polacy wciąż są mocno przywiązani do tradycyjnej formy robienia zakupów. Zakładam, że jeszcze przez długie lata formuła e-grocery nie będzie w stanie wygrać z zakupami offline. Jednak przyglądając się kalendarzowi na 2019 rok, który wskazuje na jeszcze większą liczbę niehandlowych niedziel, jest nadzieja na to, że przy odpowiednio skrojonej i implementowanej strategii sprzedaży online, można będzie osiągnąć solidne wzrosty w tym segmencie - dodaje ekspertka.

- Z obserwacji wynika, że na niedzielnym zakazie handlu zyskały póki co głównie punkty pocztowe oraz stacje benzynowe, które nie są objęte zakazem. To zwiększone zainteresowanie maksymalnie wykorzystały stacje benzynowe, które mocno rozwinęły swój asortyment – nie tylko w segmencie spożywczym, ale także np. środków czystości - wyjaśnia Katarzyna Binert.

Więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-grocery RSS ALERT    /    Katarzyna Binert RSS ALERT    /    Gemius RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.151.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.