Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

JLL: Warszawski rynek handlowy stawia na usługi i rozrywkę

Firma doradcza JLL podsumowała najważniejsze wydarzenia na rynku nieruchomości handlowych w Aglomeracji Warszawskiej w 2017 r.

JLL: Warszawski rynek handlowy stawia na usługi i rozrywkę

Całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Aglomeracji Warszawskiej wyniosła na koniec 2017 roku 1,76 mln mkw., z czego 1,2 mln mkw. to centra handlowe. Pozostałe formaty to parki handlowe (276 000 mkw.), wolnostojące obiekty handlowe (212 000 mkw.) oraz centra wyprzedażowe: 57 000 mkw. W ubiegłym roku na warszawskim rynku handlowym przybyło blisko 85 000 mkw. powierzchni, a największym ukończonym obiektem była Galeria Północna (64 000 mkw.). Poziom nasycenia powierzchnią w ramach centrów handlowych w stolicy wyniósł natomiast 472 mkw./ 1 000 mieszkańców i jest trzecim najniższym w kraju wśród ośmiu głównych aglomeracji.

Największe projekty handlowe w fazie realizacji w Aglomeracji Warszawskiej to:

  • Galeria Młociny,
  • Nowa Stacja w Pruszkowie,
  • Centrum Janki (rozbudowa),
  • Centrum Praskie Koneser,
  • EC Powiśle.

„W budowie pozostaje ponad 198 000 mkw. powierzchni, która powinna zostać oddana do użytku w 2018-2019 r., z czego 151 000 mkw. to centra handlowe. Zauważalnym trendem, bardzo charakterystycznym dla stołecznego rynku, jest dalszy wzrost zainteresowania inwestorów projektami wielofunkcyjnymi. Przykładem projektów realizowanych w tym formacie jest EC Powiśle, Browary Warszawskie oraz Centrum Praskie Koneser”, tłumaczy Joanna Tomczyk, Analityk Rynku, JLL.

„Ubiegły rok to debiut 11 zagranicznych marek, które właśnie w Warszawie otworzyły swoje pierwsze na polskim rynku sklepy. Wśród nich znalazły się m.in. amerykańska marka Victoria's Secret z pełnym asortymentem - w Arkadii. Z kolei w Galerii Północnej ulokował się brytyjski sklep z zabawkami Hamley’s oraz rosyjskie marki modowe należące do Grupy Melon – Zarina i Love Republic. Do Galerii Wileńskiej wszedł włoski producent torebek, walizek oraz akcesoriów Carpisa, a przy ulicy Kijowskiej zaczęła działać amerykańska sieć pizzerii Papa Johns”, dodaje Joanna Tomczyk.

więcej informacji:

JLL RSS ALERT    /    Anna Wysocka RSS ALERT    /    gastronomia w centrach handlowych RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    Blue City RSS ALERT    /    Joanna Tomczyk RSS ALERT    /    Galeria Północna RSS ALERT    /    Galeria Młociny RSS ALERT    /    parki handlowe RSS ALERT    /    galerie handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.243.246
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.