JMD obserwuje rynek pod kątem energooszczędności

Obserwujemy rynek i za kazdym razem kiedy widzimy szansę na efektywne wdrożenie nowych rozwiązań są one przedmiotem testów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Tymiński, rzecznik Jeronimo Martins Dystrybucja.
POWIĄZANE TEMATY
- Koszyk cen: Zakupy w sklepach franczyzowych są droższe o 50-130 zł od tych robionych w hipermarketach i dyskontach
- Biedronka, Lidl, Dino mogą skorzystać na niehandlowych niedzielach
- Ograniczenie handlu w niedzielę przełożyło się na rynek reklamowy
- Gigantyczne promocje. Jak Biedronka i Lidl radzą sobie z niehandlowymi niedzielami?
Kwoty poszczególnych aktywności i korzyści są za kazdym razem analizowane indywidualnie, poprzez analizę wykonalności. - Oszczędności są znaczące - podkreśla Paweł Tymiński. - W zakresie energooszczędności aktywność producentów i usługodawców jest duża - dodaje.
Główne aspekty związane z oszczędzaniem energii w sklepach należących do JMD to: wymiana świetlówek tradycyjnych na energooszczędne, instalacja urządzeń enegooszczędnych dla tradycyjnych instalacji oświetlenia, montaże baterii kondensatorów poprawiających żużycie mocy biernej, oraz wyłączniki oświetlenia nocnego, które stały się standardem już od 2005 r.
Ponadto, operator prowadzi testy rozwiązań ekologicznych w tzw. sklepach ekologicznych. Testowane są m.in. gruntowe wymienniki ciepła (oszczędności na ogrzewaniu w zimie rzędu 30 proc. oraz klimatyzacji i chłodnictwie w lecie rzędu 15 proc.); odzysk ciepła z instalacji chłodniczych (oszczędności na ogrzewaniu rzędu 5 proc.); ogrzewanie sklepu wspomagane pompą ciepła; baterie słoneczne; oświetlenie LED - 2 rodzaje; chłodnictwo oparte na CO2; nowoczesne kontrolery sterujące pracą urządzeń chłodniczych i instalacje chłodnicze z modulowaną mocą i obniżoną ilością tzw."freonów".


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!