Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Justyna Przybylska, Kaufland: Mamy konkretne cele związane z gospodarką obiegu zamkniętego

Strategia „REset Plastic” to z jednej strony dbałość o naturę, z drugiej – mamy bardzo konkretne i mierzalne cele. To nasza wspólna decyzja, aby w opakowaniach marek własnych plastik był całkowicie odzyskiwalny – mówiła Justyna Przybylska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i CSR w Kaufland podczas debaty "Handel szuka nowej tożsamości: CSR, ekologia, zero waste", która odbyła się w trakcie Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019.

Justyna Przybylska, Kaufland: Mamy konkretne cele związane z gospodarką obiegu zamkniętego
Justyna Przybylska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i CSR w sieci Kaufland. Fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 02-12-2019, 11:36

Justyna Przybylska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i CSR w sieci Kaufland opowiedziała m.in. o programie „REset Plastic”.

– Świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu jest dla nas na tyle ważna, że na naszych oczach dokonuje się zmiana świadomości ponad czystymi biznesowymi podziałami. Lidl i Kaufland to firmy, które znajdują się w jednej Grupie Schwarz. Strategia „REset Plastic” jest wspólna dla Kauflandu i dla Lidla. Jako jedna grupa mamy bardzo konkretne cele związane ze zrównoważonym rozwojem, z gospodarką obiegu zamkniętego, z minimalizacją wpływu plastiku na świat i z troską o to, żeby plastik wielokrotnie wykorzystywać. Te wspólne cele łączą zarówno Lidl jak i Kaufland – mówiła Justyna Przybylska.

– Strategia „REset Plastic” to z jednej strony dbałość o naturę, z drugiej – mamy bardzo konkretne i mierzalne cele. To nasza wspólna decyzja, aby w opakowaniach marek własnych plastik był całkowicie odzyskiwalny. Ponadto podjęliśmy zobowiązanie, aby całość plastiku, który istnieje w obiegu w Lidlu i w Kauflandzie do roku 2025 ograniczyć o 20 proc. – dodała.

– W Kauflandzie częścią tej strategii jest program „Eko od dziecka”. Podjęliśmy decyzję, aby nie tylko w swojej strukturze eliminować i minimalizować plastik, ale także, aby wejść w rolę edukatora. Program „Eko od dziecka” z jednej strony zakłada ogromną rolę wolontariatu pracowniczego, z drugiej strony edukujemy dzieci w wybranych przedszkolach w wielu 3-6 lat w każdym mieście, w którym znajduje się nasz sklep. W tym roku akcja objęła już 600 przedszkolaków, a cała edycja jesienna obejmie 1200 dzieci – opowiadała przedstawicielka Kauflandu.

– Na 2020 rok przewidujemy kolejny etap rozwoju programu. W roli edukatorów występują pracownicy naszych biur, marketów, ale i członkowie zarządu. Dzięki temu uwierzyliśmy nie tylko w to, że możemy eliminować plastik z otoczenia, ale także w to, że możemy wpływać na kolejne pokolenia – tłumaczyła Justyna Przybylska.

Zapraszamy również do lektury relacji z całej debaty: Handel szuka nowej tożsamości: CSR, ekologia, zero waste (relacja + zdjęcia)

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Justyna Przybylska RSS ALERT    /    Kaufland RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    redukcja plastiku RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.