Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Już trzeci miesiąc sieci handlowe sprzedają towary z 50-proc. rabatami

  • Autor: Polska
  • Data: 17-02-2009, 08:31

Handlowcy za wszelką cenę starają się walczyć ze spadkiem popytu konsumpcyjnego. Mamy już drugą połowę lutego, a większość sklepów w dalszym ciągu sprzedaje towary z 50-70-procentowymi rabatami - czytamy w dzienniku Polska.

Obniżki dotyczą nie tylko artykułów typowo zimowych, ale i ubrań czy butów z nowych kolekcji.

Top Secret oferuje 25 proc. rabatu na większość odzieży wiosenno-letniej. Promocja trwa też w sieci sklepów Wallis: każdy, kto zdecyduje się tu na zakup sukienki, płaszcza lub torby, drugi zakup może zrobić z 50-procentowym rabatem. Niektóre sieci nie obniżają wprost cen, ale oferują gratisy. W Qubusie kupujący dwie rzeczy trzecią dostanie za darmo. Salon z bielizną Esotiq oferuje 50 zł zniżki w przypadku zakupu dwóch kompletów z nowej kolekcji.

Nawet w Reserved, jednej z największych polskich sieci odzieżowych, znaczna część kolekcji przeceniona jest o 70 proc. Bluzę, która niedawno kosztowała 69 zł, obecnie można nabyć już za ok. 28 zł, a dziecięcą bluzeczkę - za 16 zł (wcześniej - 49 zł).

Jeszcze większe atrakcje możemy znaleźć w centrach wyprzedażowych. W warszawskim i sosnowieckim Fashion Outlet Center niektóre towary mają ceny o 80-90 proc. niższe niż pierwotnie. Tak długich i głębokich wyprzedaży w historii polskiego handlu jeszcze nie było.

- Sieci handlowe zamawiały kolekcje, gdy w handlu była bardzo dobra koniunktura, a wzrost sprzedaży detalicznej wynosił 18-20 proc. - mówi Piotr Haman, ekspert rynku tekstyliów i szef firmy Merchandiser, która doradza sieciom handlowym. - Teraz, gdy gospodarka słabnie i rośnie bezrobocie, ludzie ograniczają zakupy. W magazynach sklepowych jest mnóstwo towarów, których sklepy chcą się pozbyć za wszelką cenę, by uwolnić gotówkę. Sprzedawcy przyznają, że takich problemów z upłynnieniem nadwyżek towarów nie pamiętają. - Ciągle dostajemy nowe rzeczy z przeznaczeniem na wyprzedaż - potwierdza pracownica salonu Reserved w Galerii Mokotów.

Według Hamana, jeśli kryzys się pogłębi, to promocje i wyprzedaże staną się codziennością. - Będziemy nimi kuszeni niemal przez cały rok - mówi Haman. Niestety, na razie wszystko wskazuje, że kryzys dotknie sprzedaż detaliczną bardziej, niż jeszcze niedawno spodziewali się analitycy. Już teraz, jak wynika z danych GUS, klienci są coraz mniej skłonni do wydawania pieniędzy. Przed rokiem sprzedaż detaliczna rosła w tempie nawet 23,8 proc., w grudniu tempo to spadło do zaledwie 6,6 proc. Analitycy są zdania, że w tym roku średnia dynamika sprzedaży detalicznej nie przekroczy 3 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Czytelnik 17-02-2009, 11:13:
Pan Haman nie jest ekspertem rynku tekstyliów. Skąd ten pomysł? Jest właściecielem firmy, która prowadzi sprzeczne z poskim prawem interesy polegające na tym, że za merchandising produktów w sieciach, produktów kupionych przez sieci i stanowiących ich własność pobiera opłaty od dostawców, którzy w momencie dostawy towaru do sieci nie są już jego właścicielem. Dostawcy nie emogą wycofać się z tej współpracy ponieważ stanowi to warunek współpracy z sieciami - dostawca musi pokrywać koszt merchandisingu towaru który nie jest już jego własnością. Jeszcze do niedawna firma Merchandiser była tzw. rekomendowaną przez sieci tzn. że dostawcy tylko z jej usług mogli korzystać. Nie wolno było wybrać na przykład tańszej firmet merchandisingowej. Teraz, kiedy teoretycznie jest możliwe korzystanie z usług firm konkurencyjnych, ich pracownikcy są szykanowani przez pracowników sieci, bo w tzw. międzyczasie sieci zaczęły zatrudnać rodziny i znajomych pracwoników Merchandisera. A propos towaru z kolekcji wiosna lato 09- tutaj brak w artykule najważniejszej informacji - nowego towaru na rynku nie ma, kontenery z kolekcjami stoją w składzie celnym, m. in. w Hamburgu bo przy obecnym kursie dolara nikt za nie nie płaci. To co próbują "wypchnąć" sieci i sklepy to stoki.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.