Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Już trzeci miesiąc sieci handlowe sprzedają towary z 50-proc. rabatami

  • Autor: Polska
  • Data: 17-02-2009, 08:31

Handlowcy za wszelką cenę starają się walczyć ze spadkiem popytu konsumpcyjnego. Mamy już drugą połowę lutego, a większość sklepów w dalszym ciągu sprzedaje towary z 50-70-procentowymi rabatami - czytamy w dzienniku Polska.

Obniżki dotyczą nie tylko artykułów typowo zimowych, ale i ubrań czy butów z nowych kolekcji.

Top Secret oferuje 25 proc. rabatu na większość odzieży wiosenno-letniej. Promocja trwa też w sieci sklepów Wallis: każdy, kto zdecyduje się tu na zakup sukienki, płaszcza lub torby, drugi zakup może zrobić z 50-procentowym rabatem. Niektóre sieci nie obniżają wprost cen, ale oferują gratisy. W Qubusie kupujący dwie rzeczy trzecią dostanie za darmo. Salon z bielizną Esotiq oferuje 50 zł zniżki w przypadku zakupu dwóch kompletów z nowej kolekcji.

Nawet w Reserved, jednej z największych polskich sieci odzieżowych, znaczna część kolekcji przeceniona jest o 70 proc. Bluzę, która niedawno kosztowała 69 zł, obecnie można nabyć już za ok. 28 zł, a dziecięcą bluzeczkę - za 16 zł (wcześniej - 49 zł).

Jeszcze większe atrakcje możemy znaleźć w centrach wyprzedażowych. W warszawskim i sosnowieckim Fashion Outlet Center niektóre towary mają ceny o 80-90 proc. niższe niż pierwotnie. Tak długich i głębokich wyprzedaży w historii polskiego handlu jeszcze nie było.

- Sieci handlowe zamawiały kolekcje, gdy w handlu była bardzo dobra koniunktura, a wzrost sprzedaży detalicznej wynosił 18-20 proc. - mówi Piotr Haman, ekspert rynku tekstyliów i szef firmy Merchandiser, która doradza sieciom handlowym. - Teraz, gdy gospodarka słabnie i rośnie bezrobocie, ludzie ograniczają zakupy. W magazynach sklepowych jest mnóstwo towarów, których sklepy chcą się pozbyć za wszelką cenę, by uwolnić gotówkę. Sprzedawcy przyznają, że takich problemów z upłynnieniem nadwyżek towarów nie pamiętają. - Ciągle dostajemy nowe rzeczy z przeznaczeniem na wyprzedaż - potwierdza pracownica salonu Reserved w Galerii Mokotów.

Według Hamana, jeśli kryzys się pogłębi, to promocje i wyprzedaże staną się codziennością. - Będziemy nimi kuszeni niemal przez cały rok - mówi Haman. Niestety, na razie wszystko wskazuje, że kryzys dotknie sprzedaż detaliczną bardziej, niż jeszcze niedawno spodziewali się analitycy. Już teraz, jak wynika z danych GUS, klienci są coraz mniej skłonni do wydawania pieniędzy. Przed rokiem sprzedaż detaliczna rosła w tempie nawet 23,8 proc., w grudniu tempo to spadło do zaledwie 6,6 proc. Analitycy są zdania, że w tym roku średnia dynamika sprzedaży detalicznej nie przekroczy 3 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Czytelnik 17-02-2009, 11:13:
Pan Haman nie jest ekspertem rynku tekstyliów. Skąd ten pomysł? Jest właściecielem firmy, która prowadzi sprzeczne z poskim prawem interesy polegające na tym, że za merchandising produktów w sieciach, produktów kupionych przez sieci i stanowiących ich własność pobiera opłaty od dostawców, którzy w momencie dostawy towaru do sieci nie są już jego właścicielem. Dostawcy nie emogą wycofać się z tej współpracy ponieważ stanowi to warunek współpracy z sieciami - dostawca musi pokrywać koszt merchandisingu towaru który nie jest już jego własnością. Jeszcze do niedawna firma Merchandiser była tzw. rekomendowaną przez sieci tzn. że dostawcy tylko z jej usług mogli korzystać. Nie wolno było wybrać na przykład tańszej firmet merchandisingowej. Teraz, kiedy teoretycznie jest możliwe korzystanie z usług firm konkurencyjnych, ich pracownikcy są szykanowani przez pracowników sieci, bo w tzw. międzyczasie sieci zaczęły zatrudnać rodziny i znajomych pracwoników Merchandisera. A propos towaru z kolekcji wiosna lato 09- tutaj brak w artykule najważniejszej informacji - nowego towaru na rynku nie ma, kontenery z kolekcjami stoją w składzie celnym, m. in. w Hamburgu bo przy obecnym kursie dolara nikt za nie nie płaci. To co próbują "wypchnąć" sieci i sklepy to stoki.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH