Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Kary dla sklepów za marnowanie żywności

Sklepy, które dopuszczą do przeterminowania się żywności, powinny być karane - rekomendują organizacje pozarządowe. Dziś miliony ton zmarnowanego jedzenia trafia do spalarni, niewielka część służy do produkcji karmy dla zwierząt - podaje gazeta.pl


Autor: gazeta.pl/dlahandlu.pl
Data: 08-04-2019, 12:16

Unijne instytucje szacują, że w państwach członkowskich trwoni się rocznie w sumie 88 mln ton żywności, czyli 180 kg na osobę. Gospodarstwa domowe marnować mają 47 mln ton, resztę odpadów żywnościowych produkuje przemysł.

Polska Akcja Humanitarna szacuje, że w domach wyrzucamy 2 mln ton, a przemysł generuje 7 mln ton. Niemały wpływ na to marnotrawstwo mają duże sieci handlowe, którym pilnowanie, by żywność się nie przeterminowała lub nie uszkodziła, wymyka się spod kontroli.

– Mały sprzedawca jest w stanie wychwycić w swoim sklepie produkty, których data ważności upływa. Duże sieci mające w Polsce magazyny centralne rozwożą żywność do sklepów, te ją zwracają z powrotem do magazynów i stamtąd jest ona wywożona jako odpad przez wyspecjalizowane firmy. Proszę wierzyć, że każdego dnia z tych magazynów wyjeżdża kilka tirów wyładowanych np. przeterminowanymi produktami mięsnymi – przekonuje Krzysztof Kawczyński, przewodniczący Komitetu Ochrony Środowiska Krajowej Izby Gospodarczej.

Czytaj więcej: gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

marnowanie żywności RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    kary RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.