Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Kaufland: Skrzynki wielorazowego użytku i butelkomaty to część naszej proekologicznej strategii

Kaufland coraz mocniej angażuje się na polu polityki społecznej odpowiedzialności biznesu, która odgrywa istotną rolę w strategii firmy. W ramach strategii CSR oraz przyświecającej jej idei „Działanie robi różnicę" sieć podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Biuro Prasowe sieci Kaufland Polska.

Kaufland: Skrzynki wielorazowego użytku i butelkomaty to część naszej proekologicznej strategii
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 13-08-2019, 10:29

- W tym roku sieć opublikuje także pierwszy raport dotyczący podejmowanej działalności społecznej zgodny ze standardami wyznaczonymi przez Global Reporting Initiative. Warto przy tym podkreślić, że w 2018 roku sieć Kaufland podjęła strategię w zakresie redukcji wykorzystania plastiku. Zgodnie ze strategią do 2025 roku w naszych sklepach zużycie tworzywa sztucznego zostanie zredukowane przynajmniej o 20 proc., a 100 proc. opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Biuro Prasowe sieci Kaufland Polska.

Jednym z realizowanych przez Kaufland projektów w zakresie redukcji plastiku jest wprowadzenie w Polsce skrzynek wielorazowego użytku. Ich zastosowanie pozwoliło sieci znacząco zredukować zużycie jednorazowych, kartonowych lub plastikowych opakowań podczas transportu produktów świeżych.

Kolejnym działaniem podjętym w tym roku jest wdrożenie przez sieć normy ISO 50001. - To jedna z najlepszych praktyk służących racjonalnemu i oszczędnemu zarządzaniu energią. W tym zakresie sieć jest zdecydowanym liderem na rynku. Zarówno w sklepach, jak i w centrach logistycznych, firma stawia na nowoczesną, a zarazem wydajną energetycznie technologię. W marketach wykorzystywane jest oświetlenie LED, wprowadzana jest też technologia odzysku ciepła odpadowego, która funkcjonuje już w ponad 50 sklepach oraz stosowana jest w każdym nowo wybudowanym obiekcie - informuje sieć.

- Kaufland podejmuje także działania mające na celu ograniczenie zużycia i produkcji opakowań z tworzywa sztucznego. W ponad 50 naszych sklepach dostępne są tzw. butelkomaty. Dzięki nim nasi klienci mają możliwość oddać butelkę zwrotną w zamian za co otrzymują bon o wartości nominalnej odpowiadającej kwocie kaucji, który mogą później zrealizować na zakupy w naszych sklepach - mówi Biuro Prasowe.

- Dzięki tej inicjatywie w 2018 udało nam się odzyskać aż 12,6 miliona szklanych butelek, które mogły zostać poddane recyklingowi i ponownie wykorzystane. Sieć zrezygnowała także z butelkowej wody mineralnej w swojej centrali, przechodząc na korzystanie z dystrybutorów filtrujących wodę, dzięki czemu zapobiegnie zużyciu ok. 90 tysięcy plastikowych butelek rocznie - dodaje sieć.

- Warto także zaznaczyć, że aby chronić środowisko naturalne, szczególnie zaś morza, Kaufland w 2013 r. zdecydował o niestosowaniu twardych mikrodrobin plastiku w swoich markach własnych, czyli w artykułach kosmetycznych i produktach do pielęgnacji ciała oraz w środkach czystości - informuje Biuro Prasowe.

- Postanowienie to zawarliśmy w naszym „Dobrowolnym zobowiązaniu dotyczącym mikrodrobin plastiku", obowiązującym międzynarodowo dla wszystkich produktów kosmetycznych, do pielęgnacji ciała, jak również środków czystości marek własnych firmy Kaufland. Jedną z marek, których dotyczą te regulacje jest nasza marka drogeryjna: bevola. Zgodnie ze strategią sieci sukcesywnie podejmowane będą kolejne działania w zakresie dalszej redukcji wykorzystania plastiku, o czym będziemy informować na bieżąco - podsumowuje sieć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kaufland RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • slupszczanin 2019-08-13 10:59:00
    Dlaczego w Slupsku zlikwidowaliscie butelkomat??? Sami sobie zaprzeczacie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.