Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Kaufland wycofa dwa rodzaje jednorazowych foliówek

Kaufland poinformował, że ze sprzedaży zostaną wycofane dwa popularne do tej pory modele jednorazowych toreb foliowych, które wykorzystywane były do pojedynczych zakupów i potem wyrzucane. Stare torby dostępne będą w sklepach do wyczerpania zapasów.

Kaufland wycofa dwa rodzaje jednorazowych foliówek
Fot. mat. pras.

Kaufland wycofuje sukcesywnie z asortymentu plastikowe torby, które dostępne były do tej pory za opłatą przy kasach. Sieć wprowadza w Polsce szereg zamienników wielorazowego użytku, które zastąpią sprzedawane do tej pory jednorazowe torby. 

Już teraz we wszystkich sklepach Kaufland w całej Polsce przy kasach dostępne są wielorazowe torby na zakupy. Kolejne zamienniki dla popularnych reklamówek z plastiku pojawią się już wkrótce. Klienci będą mogli teraz wybrać pomiędzy wytrzymałą papierową torbą z certyfikatem FSC, poręczną torbą na ramię, torbą bawełnianą a modną ostatnio ażurową plecionką czy dużą torbą, którą wykonano z tworzywa sztucznego w 80% pochodzącego z recyklingu (torba ta pojawi się w ofercie nieco później). Wszystko to we wspólnej trosce o środowisko.

- Ekologia i dbałość o środowisko jest jednym z głównych filarów naszej strategii CSR. W jej ramach redukcja wykorzystania plastiku stanowi priorytet działań sieci Kaufland do 2025 r. Sukcesywnie podejmujemy nowe inicjatywy, które przybliżą nas do celu, jakim jest zredukowanie śladu węglowego i osiągnięcie gospodarki w obiegu zamkniętym – mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w sieci Kaufland.

Ze sprzedaży zostaną wycofane dwa popularne do tej pory modele jednorazowych toreb foliowych, które wykorzystywane były do pojedynczych zakupów i potem wyrzucane. Stare torby dostępne będą w sklepach do wyczerpania zapasów.

- Z naszych szacunków wynika, iż wprowadzenie nowych zamienników dla jednorazowych toreb foliowych pozwoli nam na redukcję aż 1000 ton plastiku rocznie – dodaje Agnieszka Kotlińska.

W 2018 roku sieć Kaufland podjęła strategię w zakresie redukcji wykorzystania plastiku. Zgodnie ze strategią do 2025 roku zużycie tworzywa sztucznego zostanie zredukowane przynajmniej o 20 proc., a 100 proc. opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi. Jednym z realizowanych przez Kaufland projektów w zakresie redukcji plastiku jest wprowadzenie w Polsce skrzynek wielorazowego użytku w łańcuchu dostaw. 

W najbliższym czasie sieć Kaufland planuje także wycofać jednorazowe, plastikowe sztućce, jak również naczynia jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego. Plastikowe rurki do napojów zastąpią te wykonane z papieru, natomiast w ofercie naczyń i sztućców znajdziemy już tylko zamienniki wykonane m.in. z papieru, bambusa, drewna, a także z trzciny cukrowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kaufland RSS ALERT    /    foliówki RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    plastikowe reklamówki RSS ALERT    /    Agnieszka Kotlińska RSS ALERT    /    CSR w handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.254.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.