Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kauflandowi nie udało się prowadzić e-grocery i gwarantować niskie ceny

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 12-12-2017, 16:44
Kauflandowi nie udało się prowadzić e-grocery i gwarantować niskie ceny
Fot. Shutterstock

- Kiedy rok temu sieć Kaufland wystartowała ze sprzedażą w internecie (usługa dostępna dla mieszkańców Berlina), była postrzegana jako forpoczta nowej ery w handlu żywnością. Projekt e-commerce Kauflandu kładł duży nacisk na niskie ceny. E-sklep detalisty oferował klientom ponad 800 produktów ekonomicznej marki własnej. Koszty dostawy wynosiły od 2,75 euro do 4,75 euro za zakupy poniżej 100 euro, gwarantując tym samym, że ceny będą takie same jak w sklepach stacjonarnych. "Takie same ceny jak w sklepach offline" - to obietnica, którą już kilka lat temu słyszeliśmy od konkurenta Kauflandu, Rewe Group. Czas pokazał, że była to obietnica, której nie udało się dotrzymać - komentuje Denise Klug, Senior Retail Analyst, LZ Retailytics.

- Próby osiągnięcia atrakcyjnego pułapu cenowego mają sens, ponieważ niemiecki rynek żywności charakteryzuje się niskimi cenami, a tym samym niskimi marżami na artykuły spożywcze. Konsumenci są dobrze wyedukowani, kupują świadomie, porównują ceny w największych dyskontowych sieciach. Jeśli sprzedawcy detaliczni chcą zachęcić dużą część swoich klientów do skorzystania z ich usług dostawczych, ważne jest, aby dodatkowe koszty nie przekroczyły kwoty, którą ich klienci są gotowi zapłacić. Wydaje się jednak niemożliwe, aby zachować równowagę między tymi dwoma podejściami: zapewnieniem dostawy żywności do domu przy jednoczesnym utrzymaniu polityki niskich cen. Przypadek sieci Kaufland nie jest pierwszym, który to obrazuje - uważa ekspertka LZ Retailytics.

Jak wyjaśnia Denise Klug, po początkowych krokach zmierzających do poszerzenia asortymentu o nowatorskie produkty, siostrzana sieć Lidla musiała ograniczyć swoje plany w tym zakresie. - Sieć należąca do Schwarz Group miała jednak aspiracje, by oferować pionierskie rozwiązania na niemieckim rynku e-grocery. Nikt nie próbował dotychczas tak odważnych rozwiązań - podkreśla ekspertka.

Więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.