Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

KE znosi niektóre bariery w handlu internetowym

  • Autor: PAP
  • Data: 20-04-2010, 17:48

Producent luksusowej marki nie będzie mógł zabronić swoim autoryzowanym dystrybutorom sprzedaży w internecie, ale będzie miał prawo wybierać dystrybutorów ograniczających się jedynie do tradycyjnych sklepów - ogłosiła we wtorek Komisja Europejska.

KE zdecydowała się na taki kompromis, by pogodzić interesy strzegących swojego luksusowego wizerunku domów mody z postulatami sklepów internetowych oraz dobrem klientów, którzy poszukują ulubionego towaru po najniższej cenie.

Oznacza to jednak, że z rynku dóbr luksusowych nadal będą mogły być wyłączone sklepy działające jedynie w internecie - coraz popularniejsze ze względu na oferowany szeroki wybór i niskie ceny. To odpowiedź KE na postulaty producentów dóbr luksusowych, którzy nie chcą, by ich towary sąsiadowały z produktami bardziej popularnych marek czy wręcz podróbkami.

"Dystrybutorzy powinni mieć wybór, gdzie chcą zaspokajać żądania klientów: we własnym sklepie czy przez internet. Przyjęte dzisiaj reguły zapewnią klientom możliwość nabycia towarów i usług po najkorzystniejszej cenie niezależnie od tego, gdzie na terenie UE klienci ci się znajdują. Jednocześnie przedsiębiorstwa bez władzy rynkowej zyskają możliwość zorganizowania swojej sieci sprzedaży w sposób, który uważają za najodpowiedniejszy" - powiedział unijny komisarz ds. konkurencji Joaquin Almunia.

Tak jak dotąd producenci będą mogli swobodnie wybierać dowolną liczbę dystrybutorów swoich towarów, pod warunkiem że obie strony mają nie więcej niż 30 proc. udziałów w rynku i umowy nie zawierają niedozwolonych klauzul (np. ustalanie cen końcowych). To oznacza też, że producenci mogą wybrać sposób dystrybucji i np. uznać, że ich towary mają być sprzedawane tylko w sklepach sieciowych, gwarantujących jednakowy poziom obsługi, albo w butikach położonych przy ekskluzywnych ulicach. Mogą więc wybrać jednego albo wielu dystrybutorów, którzy będą to gwarantować.

Jednak producent nie może zabronić dystrybutorowi, którego dopuścił do swojej sieci dystrybucji, posiadania internetowej witryny z produktami danej marki na sprzedaż. Na sprzedawane w internecie produkty nie będzie mógł narzucać wyższej ceny albo ograniczyć ilości tak sprzedawanych produktów. Zakazana też będzie jakakolwiek, np. geograficzna, dyskryminacja kupujących - na przykład na podstawie danych z karty kredytowej. Chodzi o to, by wszyscy konsumenci mieli równy dostęp do towarów wystawionych w sieci i mogli korzystać z dobrodziejstw wspólnego rynku UE.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH