REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kekemeke: Fiasko programów lojalnościowych na stacjach benzynowych to nie przypadek

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-05-2016, 10:37
Kekemeke: Fiasko programów lojalnościowych na stacjach benzynowych to nie przypadek
Badanie Kekemeke wykazało, że programy lojalnościowe na stacjach benzynowych nie są atrakcyjne dla polskich konsumentów. fot. shutterstock

- Programy lojalnościowe na stacjach benzynowych charakteryzuje niski poziom redempcji. Punkty się przedawniają, a konsumenci często nie odbierają nagrody. W momencie gdy w branży HoReCa programy lojalnościowe staną się mechanicznymi czynnościami jak na stacjach benzynowych to wszyscy przegraliśmy - mówią Adam Zajdzik i Tomasz Bucholc, twórcy aplikacji Kekemeke.

REKLAMA

W badaniu przeprowadzonym przez Kekemeke tylko 12 procent ankietowanych przyznało, że korzysta z programów lojalnościowych na stacjach benzynowych. 

- Nagroda w postaci długopisu czy patelni nikogo już nie zachęca. Obecnie rozmawiamy z kilkoma sieciami stacji jak powinno to wyglądać. Naszym zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłaby nagroda w postaci darmowej kawy i hot dogów. Dla większości klientów nie jest istotne za co będą otrzymywać nagrody. Wiadomo, że musi być to produkt kluczowy w punkcie, do którego przyjeżdżamy - mówi Tomasz Bucholc, jeden z twórców aplikacji.

Pomysłodawcy zbierania pieczątek za pomocą smartfonów zwracają uwagę, że programy lojalnościowe nie powinny podążać w stronę mechanicznego "nabijania" puntów na kartę.

- Zauważamy, że jest pewna wartość w tym, że ludzie się uśmiechają. To nie jest automatyczne, chłodne. Dlatego nie chcemy rezygnować z relacji międzyludzkich, na rzecz np. beaconów czy NFC. Ludzie, którzy podają sobie telefon, nawiązują relacje, pamiętają się potem, a to bardzo istotne. W lokalu masz osobę, której ufasz, przez co właściciel czy sprzedawca nie może Cię oszukać - dodaje Adam Zajdzik.

Kekemeke chce budować zaufanie także poprzez brak konieczności logowania w aplikacji.

- Staramy się dbać o prywatność naszych użytkowników. Uważamy, że można osiągnąć te same cele marketingowe nie znając imienia, nazwiska czy położenia użytkownika. Często te dane są nadużywane. Mamy rynek, gdzie z jednej strony jest restaurator a z drugiej klient i musimy dbać o każdego - dodaje Zajdzik.

Obecnie wśród punktów obsługiwanych przez Kekemeke najwięcej jest tzw. burgerowni, także wegańskich. Na drugim miejscu znajduje się piwo. Istotną pozycję zajmują także lunche i kanapki. 70 procent użytkowników aplikacji stanowi grupa wiekowa 18-35. 

Obecnie z aplikacji Kekemeke korzysta 95 tys. użytkowników, 470 restauracji, barów i pubów w całej Polsce, w których wydano 1,183 mln pieczątek. U partnerów aplikacji użytkownicy wydali w ramach systemu ponad 18 mln zł. Z kolei wartość prezentów wydanych przez partnerów użytkownikom Kekemeke przekroczyła już równowartość 1,3 mln zł.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 04-05-2016, 21:44:
Programy lojalnościowe, aplikacje mobilne i desktopowe:

artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH