Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Kekemeke: Fiasko programów lojalnościowych na stacjach benzynowych to nie przypadek

- Programy lojalnościowe na stacjach benzynowych charakteryzuje niski poziom redempcji. Punkty się przedawniają, a konsumenci często nie odbierają nagrody. W momencie gdy w branży HoReCa programy lojalnościowe staną się mechanicznymi czynnościami jak na stacjach benzynowych to wszyscy przegraliśmy - mówią Adam Zajdzik i Tomasz Bucholc, twórcy aplikacji Kekemeke.

Kekemeke: Fiasko programów lojalnościowych na stacjach benzynowych to nie przypadek
Badanie Kekemeke wykazało, że programy lojalnościowe na stacjach benzynowych nie są atrakcyjne dla polskich konsumentów. fot. shutterstock

W badaniu przeprowadzonym przez Kekemeke tylko 12 procent ankietowanych przyznało, że korzysta z programów lojalnościowych na stacjach benzynowych. 

- Nagroda w postaci długopisu czy patelni nikogo już nie zachęca. Obecnie rozmawiamy z kilkoma sieciami stacji jak powinno to wyglądać. Naszym zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłaby nagroda w postaci darmowej kawy i hot dogów. Dla większości klientów nie jest istotne za co będą otrzymywać nagrody. Wiadomo, że musi być to produkt kluczowy w punkcie, do którego przyjeżdżamy - mówi Tomasz Bucholc, jeden z twórców aplikacji.

Pomysłodawcy zbierania pieczątek za pomocą smartfonów zwracają uwagę, że programy lojalnościowe nie powinny podążać w stronę mechanicznego "nabijania" puntów na kartę.

- Zauważamy, że jest pewna wartość w tym, że ludzie się uśmiechają. To nie jest automatyczne, chłodne. Dlatego nie chcemy rezygnować z relacji międzyludzkich, na rzecz np. beaconów czy NFC. Ludzie, którzy podają sobie telefon, nawiązują relacje, pamiętają się potem, a to bardzo istotne. W lokalu masz osobę, której ufasz, przez co właściciel czy sprzedawca nie może Cię oszukać - dodaje Adam Zajdzik.

Kekemeke chce budować zaufanie także poprzez brak konieczności logowania w aplikacji.

- Staramy się dbać o prywatność naszych użytkowników. Uważamy, że można osiągnąć te same cele marketingowe nie znając imienia, nazwiska czy położenia użytkownika. Często te dane są nadużywane. Mamy rynek, gdzie z jednej strony jest restaurator a z drugiej klient i musimy dbać o każdego - dodaje Zajdzik.

Obecnie wśród punktów obsługiwanych przez Kekemeke najwięcej jest tzw. burgerowni, także wegańskich. Na drugim miejscu znajduje się piwo. Istotną pozycję zajmują także lunche i kanapki. 70 procent użytkowników aplikacji stanowi grupa wiekowa 18-35. 

Obecnie z aplikacji Kekemeke korzysta 95 tys. użytkowników, 470 restauracji, barów i pubów w całej Polsce, w których wydano 1,183 mln pieczątek. U partnerów aplikacji użytkownicy wydali w ramach systemu ponad 18 mln zł. Z kolei wartość prezentów wydanych przez partnerów użytkownikom Kekemeke przekroczyła już równowartość 1,3 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kekemeke RSS ALERT    /    Adam Zajdzik RSS ALERT    /    Tomasz Bucholc RSS ALERT    /    aplikacje mobilne RSS ALERT    /    programy lojalnościowe RSS ALERT    /    lojalność klientów RSS ALERT    /    stacje benzynowe RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2016-05-04 21:44:28
    Programy lojalnościowe, aplikacje mobilne i desktopowe: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.23.176.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.