Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Kent Petersen, Netto: Polski rynek ma wielki potencjał do rozwoju

- Sytuacja na polskim rynku handlu detalicznego nadal jest bardzo trudna, ponieważ jest on rozdrobiony, a konkurencja niezmiennie jest bardzo silna. Ponadto branża handlowa cały czas czeka na ustawę o podatku od sprzedaży detalicznej – Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska podsumowuje dla serwisu portalspozywczy.pl sytuację handlu detalicznego.

Kent Petersen, Netto: Polski rynek ma wielki potencjał do rozwoju
Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska. Fot. Paweł Pawłowski zelaznastudio.pl

W kwietniu 2015 roku Kent Petersen oceniał sytuację na rynku detalicznym jako trudną. Co od tamtego czasu zmieniło się w Pana ocenie rynku sprzedaży detalicznej?

– Sytuacja jest nadal trudna, bo branża handlu detalicznego jest rozdrobiona i bardzo konkurencyjna, a rynek zmienia się dynamicznie – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska. 

Zaznacza, że obecnie najważniejszy jest nowy podatek.

– Wszyscy czekają na finalną wersję zapisów ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej i zastanawiają się nad konsekwencjami tego przedsięwzięcia. Tymczasem termin ogłoszenia ustawy jest ciągle przesuwany. Taka forma zawieszenia nie jest korzystna dla żadnej branży i żadnego biznesu – tłumaczy Kent Petersen. 

Zapytany o strategię rozwoju sieci supermarketów Netto w Polsce w latach 2016-2020 podkreśla, że nadal uważa, że polski rynek ma wielki potencjał do rozwoju.

– Jeśli wskaźniki makroekonomiczne będą sprzyjające, będziemy otwierać więcej nowych sklepów. Obecnie koncentrujemy się na już istniejących placówkach. Realizujemy nasz plan remontowy, zmieniamy układ sklepów, poprawiamy parametry związane z energooszczędnością – mówi Kent Petersen.

Netto Polska, wywodząca się z Danii sieć handlowa, ma ok. 350 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5 tys. osób. Plany inwestycyjne firmy zakładają budowę 20 kolejnych placówek w 2016 roku.

Ubiegłoroczny przychód Netto Polska wyniósł 2 mld 853 mln 266 tys. zł. Około 95 proc. jej asortymentu pochodzi od polskich dostawców.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kent Petersen RSS ALERT    /    Netto Polska RSS ALERT    /    Netto RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Gratisowy 2016-04-26 14:40:23
    Czyli Netto się nowego podatku nie boi i chce otwierać kolejne sklepy. Myślę, że Biedronka i Lidl też się raczej nie boją i bedą kontunowały ekspansję na polski rynek. A prawda jest taka, że bać się powinny, bo to właśnie te wielkie sieci miały płacić najwięcej pieniędzy z nowego podatku. A jak wyszło? A no tak, że śmieją się polskim przedsiębiorcom w twarz i planują otwieranie nowych placówek w czasie gdy nasze rodzime sklepy boją się o swoją przyszłość i zastanawiają, czy prowadzenie biznesu będzie dalej opłacalne. Chyba na tym przykładzie idelanie widać kto tak na prawdę straci na tym podatku, a kto zyska.
  • Kubanek 2016-04-27 10:37:36
    To niech małe sklepy zaczną się łączyć w kooperatywy, tak jak to się dzieje w cywilizowanych krajach, typu Szwajcaria, Austria, Włochy czy Francja. Ale jako kooperatywy, nie franczyza.W kupie siła!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.192.92
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.