Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kent Petersen, Netto: Polski rynek ma wielki potencjał do rozwoju

  • Autor: OW, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2016, 10:29
Kent Petersen, Netto: Polski rynek ma wielki potencjał do rozwoju
Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska. Fot. Paweł Pawłowski zelaznastudio.pl

- Sytuacja na polskim rynku handlu detalicznego nadal jest bardzo trudna, ponieważ jest on rozdrobiony, a konkurencja niezmiennie jest bardzo silna. Ponadto branża handlowa cały czas czeka na ustawę o podatku od sprzedaży detalicznej – Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska podsumowuje dla serwisu portalspozywczy.pl sytuację handlu detalicznego.

W kwietniu 2015 roku Kent Petersen oceniał sytuację na rynku detalicznym jako trudną. Co od tamtego czasu zmieniło się w Pana ocenie rynku sprzedaży detalicznej?

– Sytuacja jest nadal trudna, bo branża handlu detalicznego jest rozdrobiona i bardzo konkurencyjna, a rynek zmienia się dynamicznie – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska. 

Zaznacza, że obecnie najważniejszy jest nowy podatek.

– Wszyscy czekają na finalną wersję zapisów ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej i zastanawiają się nad konsekwencjami tego przedsięwzięcia. Tymczasem termin ogłoszenia ustawy jest ciągle przesuwany. Taka forma zawieszenia nie jest korzystna dla żadnej branży i żadnego biznesu – tłumaczy Kent Petersen. 

Zapytany o strategię rozwoju sieci supermarketów Netto w Polsce w latach 2016-2020 podkreśla, że nadal uważa, że polski rynek ma wielki potencjał do rozwoju.

– Jeśli wskaźniki makroekonomiczne będą sprzyjające, będziemy otwierać więcej nowych sklepów. Obecnie koncentrujemy się na już istniejących placówkach. Realizujemy nasz plan remontowy, zmieniamy układ sklepów, poprawiamy parametry związane z energooszczędnością – mówi Kent Petersen.

Netto Polska, wywodząca się z Danii sieć handlowa, ma ok. 350 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5 tys. osób. Plany inwestycyjne firmy zakładają budowę 20 kolejnych placówek w 2016 roku.

Ubiegłoroczny przychód Netto Polska wyniósł 2 mld 853 mln 266 tys. zł. Około 95 proc. jej asortymentu pochodzi od polskich dostawców.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 27-04-2016, 10:37:
To niech małe sklepy zaczną się łączyć w kooperatywy, tak jak to się dzieje w cywilizowanych krajach, typu Szwajcaria, Austria, Włochy czy Francja. Ale jako kooperatywy, nie franczyza.W kupie siła!
  • Gratisowy 26-04-2016, 14:40:
Czyli Netto się nowego podatku nie boi i chce otwierać kolejne sklepy. Myślę, że Biedronka i Lidl też się raczej nie boją i bedą kontunowały ekspansję na polski rynek. A prawda jest taka, że bać się powinny, bo to właśnie te wielkie sieci miały płacić najwięcej pieniędzy z nowego podatku. A jak wyszło? A no tak, że śmieją się polskim przedsiębiorcom w twarz i planują otwieranie nowych placówek w czasie gdy nasze rodzime sklepy boją się o swoją przyszłość i zastanawiają, czy prowadzenie biznesu będzie dalej opłacalne.
Chyba na tym przykładzie idelanie widać kto tak na prawdę straci na tym podatku, a kto zyska.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 226) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH