REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kierownik CCIFP: To sieci handlowe we Francji decydują, co znajdzie się na rynku

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 04-07-2013, 14:46
Kierownik CCIFP: To sieci handlowe we Francji decydują, co znajdzie się na rynku
Nadia Bouacid, kierownik Centrum Rozwoju Biznesu we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP). Fot. CCIFP

Na francuskim rynku bardzo dużą rolę odgrywają sieci handlowe takie jak Carrefour, Auchan, Intermarché czy E.Leclerc. Mają one swoje centra zakupowe, które w dużej mierze decydują o tym, który produkt będzie dostępny na rynku - ocenia Nadia Bouacid, kierownik Centrum Rozwoju Biznesu we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP). Dodaje, że na rynku francuskim dużym powodzeniem cieszą się produkty ekologiczne oraz dania gotowe.

REKLAMA

- Kupcy w dużym stopniu zwracają uwagę na cenę, ale także na jakość produktów i terminowość dostaw. Jeśli będziemy konkurencyjni na tych trzech polach mamy szansę rozwoju na francuskim rynku - ocenia.

Natomiast niezależni dystrybutorzy są szansą dla produktów specjalistycznych, które cieszą się mniejszym zainteresowaniem ze strony sieci handlowych.

Jeśli chodzi o sklepy polonijne to ich udział w rynku francuskim jest niewielki. Są one skupione w kilku ośrodkach miejskich zamieszkanych przez Polonię, ale w przeciwieństwie do Wielkiej Brytanii, czy Niemiec, są to raczej reprezentanci starej emigracji, którzy korzystają z takich sklepów znacznie rzadziej niż kiedyś. - Na pewno jednak dzięki ich obecności polska żywność i polskie marki są bardziej rozpoznawalne wśród Francuzów. W regionach z liczną Polonią nawet w dużych sieciach handlowych można spotkać na półkach z żywnością świata kiszone ogórki, barszcz, czy ćwikłę. Dzięki temu artykuły te mogą dotrzeć do większej liczy odbiorców - podkreśla Nadia Bouacid.

Zauważa, że we Francji cały czas istnieje moda na produkty BIO oraz wszelkiego rodzaju artykuły ekologiczne i naturalne. Można je dostać nie tylko w specjalistycznych sklepach, ale też w specjalnych działach w supermarketach, a także na lokalnych targach, z których Francuzi korzystają bardzo często i chętnie.

- Nie każdy produkt naturalny może być nazywany produktem BIO. Trzeba pamiętać, i to jest ważna uwaga również dla polskich firm planujących wejście z takimi produktami do Francji, że aby nasz artykuł został uznany za ekologiczny, powinien posiadać odpowiednie certyfikaty. Bez nich nie będziemy mogli starać się o wejście na francuski rynek - podkreśla Nadia Bouacid.

- Zdrowe i naturalne żywienie to jedna cecha francuskiego konsumenta, ale drugą jest wygoda i oszczędność czasu. Dlatego też dużą popularnością cieszą się produkty przetworzone, gotowe do spożycia. Chodzi tu o różnego rodzaju mrożonki, czy dania gotowe, albo takie, które można w szybki sposób przygotować bez konieczności wykorzystania dodatkowych składników, jak np. purée w proszku - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH