Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

KIPDiP: Sieci handlowe nie dotrzymają obietnic w sprawie wycofania jaj klatkowych

- Większość producentów jaj zdaje się jednak zgadzać z twierdzeniem, że markety i restauracje nie dotrzymają swoich obietnic. U podstaw takiego sposobu myślenia leży to, że Polacy nie zaakceptują tak dużej zwyżki cen jaj, jaką mogłaby wywołać taka zmiana - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

KIPDiP: Sieci handlowe nie dotrzymają obietnic w sprawie wycofania jaj klatkowych

Niemal wszystkie większe sieci handlowe i restauracyjne ogłosiły, że w ciągu kilku najbliższych lat wycofają się z oferowania konsumentom jaj klatkowych.

Mariusz Szymyślik zwraca uwagę, że większość producentów jaj zdaje się zgadzać z twierdzeniem, że markety i restauracje nie dotrzymają swoich obietnic.

- U podstaw takiego sposobu myślenia leży to, że Polacy nie zaakceptują tak dużej zwyżki cen jaj, jaką mogłaby wywołać taka zmiana. Potwierdzać prawidłowość takich wniosków może choćby obserwacja amerykańskiego rynku jaj gdzie najwięksi dostawcy ograniczają produkcję jaj alternatywnych ze względu na brak popytu. Jak mówią prezesi dużych przedsiębiorstw, amerykańscy konsumenci w kwestii jaj oczekują przede wszystkim niskiej ceny. To, że po Polakach można spodziewać się podobnej reakcji zdaje się wynikać z porównania sprzedaży jaj z różnych systemów utrzymania kur w różnych krajach europejskich. Prawidłowością jest, że miażdżącą przewagę jaja klatkowe mają w państwach gdzie PKB na mieszkańca jest niskie (jak na europejskie warunki). Odwrotnie jest natomiast w krajach bogatych, gdzie PKB per capita jest wysokie - dodaje.

Szymyślik przyznaje jednak, że, mimo tych analiz, hodowcy kur zdają sobie sprawę, że odejście od jaj klatkowych wcześniej, czy później nastąpi.

- Przysłowiowym pytaniem „za milion dolarów” jest oczywiście realny czas zmiany. Kto oszacuje go poprawnie będzie wielkim wygranym - mówi dyrektor KIPDiP.

O pozostałych przewidywaniach Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz dla rynku jaj na 2018 rok czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

KIPDiP RSS ALERT    /    Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz RSS ALERT    /    Mariusz Szymyślik RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    jaja z wolnego wybiegu RSS ALERT    /    rynek jaj RSS ALERT    /    rynek jaj w Polsce RSS ALERT    /    jaja klatkowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Timi 2017-12-28 18:08:19
    Przecież pisałem o tym rok temu. Polski Janusz musi zeżreć jajo za 0,19pln z ćwiartką z kurczaka za 2,49pln, posmarować chlebka z 1,5pln masełkiem za 2,60pln i popić mlekiem za 1,49pln (tak jeszcze niedawno tyle kosztowało) kupując marchewkę za 0.29pln/kg. Wszystko oczywiście w standardzie UE. To gdzie on zapłaci więcej jak całe życie nauczony żreć za półdarmo. Sam zarabia już 3,800 ale rolnik ma mu robić dobrze, jedzenia za pół-free. A jak nie to co. Rozkułaczymy? Wy się nie uczcie tanio kupować tylko dużo zarabiać. Wtedy będzie was stać na wszystko i to wszędzie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.32.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.