Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Klasyczna hurtownia łącząca sklep z producentem odchodzi w przeszłość

- Tradycyjność sklepu rozumiana jako samodzielność obiektów o niewielkich powierzchniach odchodzi w przeszłość, a razem z nią klasyczna hurtownia łącząca, zazwyczaj niewielki, sklep z producentem. Nie znaczy to jednak, że hurt zanika. On się zmienia, wykuwając swoje cechy konkurencyjne w ogniu konkurencji sektorowej i kooperacji z produkcją - mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Klasyczna hurtownia łącząca sklep z producentem odchodzi w przeszłość
Dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego. Fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 16-08-2019, 10:00

Andrzej Faliński przypomina, że jeszcze w 2015 r. według Bisnode na rynku działało ok. 1800 hurtowni mięsnych.

- Dziś mówi się o kilkuset i jest to z pewnością grubo poniżej 1000 obiektów. Paradoksalnie i niejako wbrew ogólnej tendencji sprzedaż tego segmentu rośnie, głównie dzięki kluczowej roli hurtu wobec różnych form integracji sklepów detalicznych. Chodzi o grupy zakupowe, franczyzy, ajencje, grupy kapitałowe handlowo-produkcyjne o różnych wielkościach i strukturach. Zaryzykuję tezę, że najlepiej mają się te hurtownie, które zintegrowały się lub przynajmniej ściśle kooperują w łańcuchu swych dostaw z producentami/przetwórcami, z którymi często organizują wspólnie systemy dystrybucji. Widać to zarówno w przypadku firm małych, powiedzmy rzemieślniczych, organizujących sprzedaż hurtową dla detalu lub większego hurtu, jak i w przypadku wielkich systemów sprzedaży hurtowej, organizowanej przez producentów, co czyni m.in. Gobarto - dodaje.

Były prezes POHiD jest zdania, że na rynku jest wciąż miejsce dla tradycyjnych hurtowni.

- Jest ich jednak coraz mniej i muszą się one dostosować do kształtowanego przez dużych rynku, szukając lub kreując wręcz swe nisze rynkowe, wokół produktów „przymiotnikowych” – tradycyjnych, organicznych, regionalnych, staropolskich itp. Konkurencja zostawia na rynku najlepszych, ale nie tylko ona i procesy koncentracyjne zagrażają mniejszym hurtowniom. Także pozornie sprzyjające mu rozwiązania prawne, de facto uderzające w małe sklepy i powodujące m.in. zatory płatnicze, co dobija hurtowników. Zadłużenie hurtu mięsnego Krajowy Rejestr Długów szacował w 2016 r. na ponad 54 mln złotych, a dziś – po roku ubocznych skutków niedzielnego ograniczenia - jest to znacząco więcej. Wedle KRD małe sklepy i hurtownie to prawie 1,5 mld zł należności zaległych - wskazuje.

Więcej na temat kondycji hurtowego handlu mięsem w naszym artykule z cyklu "Mięso na wtorek"

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    Forum Dialogu Gospodarczego RSS ALERT    /    hurt RSS ALERT    /    hurtownie RSS ALERT    /    Gobarto RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    rynek hurtowy RSS ALERT    /    handel mięsem RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.175.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.