REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Klienci hipermarketów i galerii handlowych wracają na targowiska

  • Autor: Dziennik Łódzki
  • Data: 23-04-2009, 10:33
Klienci hipermarketów i galerii handlowych wracają na targowiska

Recesja omija bazary. Tam, gdzie rzadko widuje się markowe metki, panuje ruch jak za starych dobrych czasów. Ekonomiści się nie dziwią: kryzys nie dotknął jeszcze najbiedniejszych, a bogatsi częściej będą szukać oszczędności właśnie na targowiskach - podaje serwis bankier.pl za Dziennikiem Łódzkim.

REKLAMA

Mirosław Myśliwiec, prezes kupieckiego Stowarzyszenia Zielony Rynek w Łodzi, ma powody do zadowolenia: - W porównaniu z ubiegłym rokiem, mój utarg wzrósł o 10 procent.

Na znanym łódzkim targowisku przy pl. Barlickiego, Myśliwiec handluje skarpetkami i rajstopami. Jak mówi, sukces zawdzięcza między innymi niższym cenom. Twierdzi, że jego asortyment jest tańszy nawet o 50 procent w porównaniu z ciuchami z hipermarketów.

- Generalnie całe nasze targowisko radzi sobie bardzo dobrze. Kryzys w ogóle nie jest tutaj zauważalny. Dlaczego? Wydatki ograniczają ci, którzy dysponują nieco większą gotówką. Tymczasem nasza klientela to ludzie bardzo biedni, którzy wydają jakieś socjalne minimum, by przeżyć. Kryzys czy nie kryzys, tak czy inaczej to minimum będą wydawać u nas, bo jest najtaniej. Poza tym zwraca się ku nam część osób, dotąd kupujących w hipermarketach - tłumaczy Myśliwiec.

Recesji nie widać też w wielkim centrum handlowym Ptak w podłódzkim Rzgowie.

- W marcu liczyliśmy samochody na rejestracjach spoza naszego województwa, wjeżdżające na nasze parkingi. W pierwszą sobotę między godziną 9 a 10.30 rano wyłapaliśmy ich 6800. Już tydzień później liczba ta wzrosła do 9 tysięcy. To o czymś świadczy - mówi Paweł Babski, wiceprezes Ptak Media SA. - Oczywiście, nie powiem, że wszyscy mają się świetnie. Niektórym naszym najemcom sprzedaż spada, ale wielu rośnie. W ostatnich tygodniach ostrożniej zachowują się hurtownicy, jednak jeśli chodzi o detal, odwiedzają nas prawdziwe tłumy - dodaje Babski.

Mimo kryzysu Ptak planuje kolejne inwestycje. Na 60 hektarach chce budować hotele oraz centrum wystawienniczo-handlowe.

Dla odmiany, liczba klientów w drogich galeriach handlowych spadła nawet o jedną piątą w porównaniu z jesienią ubiegłego roku.

Prof. Stefan Krajewski, szef Instytutu Ekonomii Uniwersytetu Łódzkiego, komentuje: - Jest duża grupa osób, które kiedyś kupowały ubrania w miejscach takich jak centrum Ptaka. Później, kiedy w ich kieszeniach pojawiły się większe pieniądze, przerzucili się na sklepy z markowymi ciuchami w galeriach handlowych. Teraz jednak zaczynają wracać do korzeni. Poza tym pamiętajmy, że kryzys w najmniejszym stopniu dotyka na razie najbiedniejszej części społeczeństwa, a więc tych, którzy są klientami bazarów.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH