Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl, konstruując ofertę, która ma do sklepów przyciągnąć klientów przestrzega kilku reguł

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 04-09-2014, 21:15

Sieć Lidl, konstruując ofertę, która ma do sklepów przyciągnąć klientów przestrzega kilku reguł, które sprawiają, że wyróżnia się na rynku. Serwis Okazjum.pl wyodrębnił 5 składników przepisu Lidla na sprzedaż swoich produktów na pniu.

- Oferty są ograniczone w czasie - klienci zachęceni ofertą muszą podjąć szybką decyzję. Nie mogą decyzji o zakupie odkładać w czasie, tak jak się dzieje w sklepach o profilowanym asortymencie - np. sieciach odzieżowych czy RTV/AGD. Tam produkty mogą być chwilowo przecenione, ale są stale dostępne. Tu są dostępne tylko przez chwilę, co działa jak skuteczny magnes - wyjaśnia Dawid Piaskowski z serwisu Okazjum.pl.

- Klienci mają poczucie straty, gdy nie skorzystają i to uczucie pamiętają. Gdy natrafią na następną interesującą ich ofertę, szybciej wybiorą się na zakupy - dodaje.

Partia towaru jest ograniczona ilościowo - nawet jeśli oferta została sprzedana pierwszego dnia, sklep nie przewiduje wyprodukowania dodatkowej partii towaru; oczywiście sklep wie, jaki typ towaru cieszy się szczególną popularnością, więc pewne typy asortymentu pojawiają się w Lidlu dość często - np. odzież funkcyjna - ale też nie są dostępne cały czas.

Bliskość sklepów - nasycenie rynku sklepami tej sieci jest już w Polsce duże, więc praktycznie każdy ma sklep Lidla w sensownej odległości od miejsca zamieszkania, zna go i przy okazji codziennych zakupów dowiaduje się o bieżących i nadchodzących ofertach specjalnych.

Sieć informacji - oprócz wydawania gazetek, które "mimochodem" zabiera ze sobą połowa kupujących, Lidl jest bardzo aktywny reklamowo.

Oferty są dość atrakcyjne cenowo - choć to akurat nie jest decydującym czynnikiem, który sprawia, że są aż tak gorące. Raczej zestaw tych wszystkich wymienionych cech łącznie sprawia, że takie się stają - komentuje Piaskowski z Okazjum.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH