Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Klienci sklepów bardzo podatni na marketing sensoryczny, a najbardziej generacja Z (raport)

Strona 2 z 3


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 15-03-2019, 10:43

Niektóre z najważniejszych odkryć to:

·        Przełamanie efektu sprzedaży internetowej: 78 procent kupujących na świecie wskazuje miłą atmosferę w sklepie, jako kluczowy czynnik decydujący o wyborze sklepu stacjonarnego zamiast internetowego (najbardziej podatna w tym względzie jest Hiszpania, gdzie 89 procent kupujących jest bardziej skłonnych dokonać zakupu w sklepie stacjonarnym).

·        Wpływ dźwięku: Muzyka stanowi czynnik numer jeden w przypadku polepszania nastroju klienta w sklepie stacjonarnym i ma ogólny, pozytywny wpływ na 85 procent kupujących na świecie. Jednak niezmiernie ważna jest jakość odtwarzanej muzyki. Ponad połowa (57 procent) kupujących porzuci markę, jeśli wybór muzyki będzie nieodpowiedni.

·        Bodziec do zmiany zachowania: połączenie elementów muzycznych, wizualnych i zapachowych przedłuża czas przebywania klienta w sklepie: 75 procent kupujących twierdzi, że pozostało w sklepie dłużej, gdy wszystkie te elementy były obecne.

·        Budowanie lojalności: 9 z 10 konsumentów zdecydowało się na powrót do sklepu, ponieważ podobało im się połączenie muzyki, elementów wizualnych i zapachu.

·        Psychologia zapachowa: 1 na 2 globalnych konsumentów twierdzi, że ładnie pachnący lokal „polepsza mój nastrój”

·        Siła treści wizualnych: Ponad połowa (58 procent) konsumentów na całym świecie twierdzi, że przyciągające uwagę treści wizualne mają pozytywny wpływ na ich zakupy.

·        Znaczenie interakcji i personalizacji: Możliwość dotknięcia, poczucia i spróbowania różnych produktów lub usług, wymieniana jest jako największa zachęta do kupna podczas przebywania w sklepie stacjonarnym zdaniem konsumentów (56 procent). Ponad jedna trzecia konsumentów na całym świecie (38 procent) twierdzi, że „poczucie personalizacji” zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu, i jest drugim najważniejszym czynnikiem mającym na to wpływ.

Raport naświetla również różnice w reakcjach kupujących na atmosferę panującą w punktach sprzedaży, wskazując, że najbardziej pozytywnie na przyjemne środowisko sklepu stacjonarnego reagują konsumenci w Chinach i Hiszpanii. Podczas gdy 90 procent konsumentów na całym świecie prawdopodobnie ponownie odwiedzi sklep, w którym panuje przyjemna atmosfera, liczba ta jest nawet wyższa w Chinach i Hiszpanii (odpowiednio 93 i 95 procent).

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT    /    marketing sensoryczny RSS ALERT    /    Mood Media RSS ALERT    /    Walnut Unlimited RSS ALERT    /    Aleksandra Potrykus–Wincza RSS ALERT    /    narzędzia sprzedaży RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.113.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.