Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Klienci sklepów stacjonarnych szukają o nich informacji w internecie

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-12-2015, 11:03

Czterech na pięciu klientów sklepów stacjonarnych szuka informacji na ich temat w Google. Sprawdzają ich dokładną lokalizację, godziny otwarcia, dostępny asortyment i szukają wskazówek dojazdu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Google.

Z badania przeprowadzonego przez Google wynika, że lwia część użytkowników wyszukiwarki przeprowadza wyszukiwania lokalne. Robi to aż 88 proc. użytkowników smartfonów i 84 proc. osób korzystających z internetu za pomocą komputera lub tabletu. Jakie informacje cieszą się największą popularnością? Godziny otwarcia sklepów i lokali usługowych, wskazówki dojazdu oraz dokładny adres.

Użytkownicy komputerów i tabletów zazwyczaj szukają informacji z domu (76 proc. ankietowanych), rzadziej w pracy (24 proc.), hotelu (18 proc.) i restauracji (12 proc.). Trochę inaczej wyglądają zwyczaje użytkowników smartfonów. Tutaj co prawda także najpopularniejszym miejscem do szukania informacji lokalnych jest dom (53 proc. respondentów), jednak bardzo często robi się to w drodze (np. w samochodzie, autobusie, 51 proc.) i w sklepie (41 proc.).

Okazuje się też, że po przeprowadzeniu wyszukiwania lokalnego klienci działają szybko. Aż 50 proc. użytkowników smartfonów i 34 proc. osób korzystających z komputera lub tabletu odwiedziło sklep w ciągu jednego dnia po znalezieniu informacji na jego temat w Google.

Co z kolei skłania klientów do kupowania produktów w sklepie stacjonarnym zamiast internetowym? Mała odległość od miejsca, w którym się znajdują (30 proc. respondentów), szybkie ich otrzymanie (35 proc.), lepsza cena (31 proc.).

Z racji tego, że klienci sklepów stacjonarnych szukają informacji ich temat w Google, home.pl stworzył nową usługę dla polskich przedsiębiorców z sektora MŚP - Reklama Na Start.

 - Przedsiębiorcy odczuwają coraz większą konkurencję, w związku z tym poszukują nowych dróg pozyskiwania klientów. To przekłada się na coraz większe zapotrzebowanie na produkty reklamy online. Skoro ich klienci tak często korzystają z wyszukiwania lokalnego, postanowiliśmy zaproponować firmom produkt, który wysoko pozycjonuje ich lokal lub sklep na liście w takim właśnie momencie – mówi Alicja Racka z home.pl.

- Nowa usługa nazywa się Reklama Na Start. Jest przeznaczona dla wszystkich małych i średnich przedsiębiorstw, którzy posiadają niewielkie budżety reklamowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH