Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kobiety coraz częściej wybierają zakupy w e-supermarketach

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2013, 12:06

Polki coraz częściej i więcej kupują w internetowych supermarketach. Już 70 proc. kobiet korzystających ze spożywczych e-sklepów nabywa w nich około połowy lub większość produktów – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Frisco.pl.

Taką formę zakupów internautki praktykują już od dłuższego czasu. Aż 2/3 respondentek przyznało, że z e-supermarketów korzysta przynajmniej od roku. Prawie co druga badana (44 proc.) robi zakupy spożywcze w sieci kilka razy w miesiącu lub częściej, a 71 proc. co najmniej raz w miesiącu. Zniechęcone głównie stratą czasu na dojazd czy kolejki, koniecznością dźwigania produktów i tłokiem w tradycyjnych sklepach, wolą kilka kliknięć i zakupy dostarczone prosto do kuchni.

Zgodnie z wynikami badania 45 proc. kobiet korzysta z e-supermarketów już dłużej niż dwa lata. Co piąta internautka (21 proc.) robi spożywcze zakupy online od roku do dwóch lat, a 18 proc. między rokiem a pół roku. W ciągu ostatnich 6 miesięcy po raz pierwszy z tej możliwości skorzystało 16 proc. ankietowanych.

- Wśród internautek kupujących spożywcze artykuły w sieci niemal trzy czwarte to kobiety od 26 do 45 lat. Wiele z nich to młode matki, dla których robienie zakupów w zatłoczonych supermarketach i z małymi dziećmi u boku stanowi nie lada wyzwanie. Coraz częściej wybierają więc wirtualne półki sklepowe, by w wolnej chwili i w zaciszu własnego mieszkania nabyć potrzebne produkty, które o określonej godzinie zostaną przywiezione prosto do domu - mówi Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl, zaliczanego do czołówki e-supermarketów w Polsce.

Kobiety robią zakupy spożywcze w sieci przede wszystkim dla siebie i osób, z którymi mieszkają (84 proc.). Co więcej, prawie co 10 internautka przyznaje też, że w e-supermarketach zaopatruje lodówkę starszych rodziców czy znajomych, a 6 proc. kupuje tu artykuły do firmy. Choć cena towarów i koszty dostawy cały czas odgrywają ważną rolę w zakupach spożywczych w sieci (odpowiednio 27 i 20 proc.), co piąta kobieta zwraca też szczególną uwagę na świeżość produktów. 

- Polki to wymagające klientki, które coraz bardziej stawiają na jakość produktów. Jak pokazało badanie, nawet 9 proc. kobiet jest zniechęconych do robienia zakupów w tradycyjnych sklepach przez fakt, że towarów dotyka tam wiele osób. We Frisco jest zupełnie inaczej. W przeciwieństwie do innych supermarketów, zarówno tych stacjonarnych jak i internetowych, u nas produkty świeże nie są zbierane ze sklepowych półek, lecz zamawiane bezpośrednio u dostawcy pod indywidualne zamówienia. Podzielone na odpowiednie porcje i spakowane docierają do naszego magazynu, gdzie nowoczesny sorter rozdziela towary na konkretne zamówienia, by jeszcze tego samego dnia trafiły do rąk klientów. Dzięki temu możemy zagwarantować im najwyższą jakość i świeżość produktów - dodaje Grzegorz Bielecki.

- Ankieta została przeprowadzona w kwietniu br. na próbie blisko 850 internautek zarejestrowanych we Frisco.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH