Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kobiety coraz częściej wybierają zakupy w e-supermarketach

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2013, 12:06

Polki coraz częściej i więcej kupują w internetowych supermarketach. Już 70 proc. kobiet korzystających ze spożywczych e-sklepów nabywa w nich około połowy lub większość produktów – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Frisco.pl.

Taką formę zakupów internautki praktykują już od dłuższego czasu. Aż 2/3 respondentek przyznało, że z e-supermarketów korzysta przynajmniej od roku. Prawie co druga badana (44 proc.) robi zakupy spożywcze w sieci kilka razy w miesiącu lub częściej, a 71 proc. co najmniej raz w miesiącu. Zniechęcone głównie stratą czasu na dojazd czy kolejki, koniecznością dźwigania produktów i tłokiem w tradycyjnych sklepach, wolą kilka kliknięć i zakupy dostarczone prosto do kuchni.

Zgodnie z wynikami badania 45 proc. kobiet korzysta z e-supermarketów już dłużej niż dwa lata. Co piąta internautka (21 proc.) robi spożywcze zakupy online od roku do dwóch lat, a 18 proc. między rokiem a pół roku. W ciągu ostatnich 6 miesięcy po raz pierwszy z tej możliwości skorzystało 16 proc. ankietowanych.

- Wśród internautek kupujących spożywcze artykuły w sieci niemal trzy czwarte to kobiety od 26 do 45 lat. Wiele z nich to młode matki, dla których robienie zakupów w zatłoczonych supermarketach i z małymi dziećmi u boku stanowi nie lada wyzwanie. Coraz częściej wybierają więc wirtualne półki sklepowe, by w wolnej chwili i w zaciszu własnego mieszkania nabyć potrzebne produkty, które o określonej godzinie zostaną przywiezione prosto do domu - mówi Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl, zaliczanego do czołówki e-supermarketów w Polsce.

Kobiety robią zakupy spożywcze w sieci przede wszystkim dla siebie i osób, z którymi mieszkają (84 proc.). Co więcej, prawie co 10 internautka przyznaje też, że w e-supermarketach zaopatruje lodówkę starszych rodziców czy znajomych, a 6 proc. kupuje tu artykuły do firmy. Choć cena towarów i koszty dostawy cały czas odgrywają ważną rolę w zakupach spożywczych w sieci (odpowiednio 27 i 20 proc.), co piąta kobieta zwraca też szczególną uwagę na świeżość produktów. 

- Polki to wymagające klientki, które coraz bardziej stawiają na jakość produktów. Jak pokazało badanie, nawet 9 proc. kobiet jest zniechęconych do robienia zakupów w tradycyjnych sklepach przez fakt, że towarów dotyka tam wiele osób. We Frisco jest zupełnie inaczej. W przeciwieństwie do innych supermarketów, zarówno tych stacjonarnych jak i internetowych, u nas produkty świeże nie są zbierane ze sklepowych półek, lecz zamawiane bezpośrednio u dostawcy pod indywidualne zamówienia. Podzielone na odpowiednie porcje i spakowane docierają do naszego magazynu, gdzie nowoczesny sorter rozdziela towary na konkretne zamówienia, by jeszcze tego samego dnia trafiły do rąk klientów. Dzięki temu możemy zagwarantować im najwyższą jakość i świeżość produktów - dodaje Grzegorz Bielecki.

- Ankieta została przeprowadzona w kwietniu br. na próbie blisko 850 internautek zarejestrowanych we Frisco.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.