Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kobiety i mężczyźni kupują inaczej

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 23-10-2015, 16:03
Kobiety i mężczyźni kupują inaczej
Grzegorz Wierchowiec, kierownik ds. badań i analiz Lowe Media. Fot. materiały prasowe

Kobiety mają lepszą od mężczyzn świadomość potrzeb swoich domowników, dlatego są w stanie dokonać takich zakupów, żeby każdy w rodzinie czuł się usatysfakcjonowany. Mężczyźni rzadko wiedzą, co kto lubi. To tylko niektóre z różnic pomiędzy mężczyznami i kobietami, wpływające na sposób robienia zakupów, na które wskazuje Grzegorz Wierchowiec, kierownik ds. badań i analiz Lowe Media.

Przeprowadzone przez Lowe Media badanie Ethnomedia V pokazały, że kobiety w przeciwieństwie do panów są „multizadaniowe”, dzięki temu mają nieporównywalnie większą świadomość potrzeb swoich domowników i „swojej drugiej połowy” niż mężczyźni.

- Gdy na liście zakupowej przygotowanej przez kobietę, z którą mężczyźni idą po zakupy jest napisane np. „czekolada”, to stojąc przed półką - która ku ich zaskoczeniu oferuje niewyobrażalny wcześniej dla nich wybór – zdezorientowani dzwonią do partnerki z pytaniem: „…ale którą?” lub sfrustrowani sięgają po tę, którą sami lubią najbardziej – mówi Grzegorz Wierchowiec.

Ponadto, Ethnomedia V i Ethnomedia VI pokazały, że kobiety lubią nowości, a mężczyźni poruszają się przede wszystkim znanymi sobie ścieżkami i powtarzają te same wybory.

- Kobieta nieporównywalnie chętniej sięgnie po nowy produkt spożywczy ponieważ zawsze jest otwarta na to, żeby w swoim domu (rodzinie) coś udoskonalić. Dla niej „projekt rodzina”, w przeciwieństwie do mężczyzny nigdy nie jest zamknięty – mówi Grzegorz Wierchowiec.

- Kobiety ponadto nie mają problemów z nowymi sklepami, do których zdarza im się trafić. Błądzenie wśród półek to dla nich okazja do odkrywania nowego. Dla mężczyzn, którzy w ramach badania Ethnomedia VI mieli wykonać zadanie zakupowe (zakupy wg przygotowanej przez kobietę listy) w nieznanym im wcześniej hipermarkecie, było to naprawdę wielkie wyzwanie oraz źródło nieustającej irytacji - dodaje. 

Ethnomedia V to badania przeprowadzone przez Lowe Media w połowie 2012 roku, a Ethnomedia VI – w połowie 2014 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH