Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Kobiety napędzają rynek SMS i e-commerce w Polsce

Kobiety napędzają rynek SMS i e-commerce w Polsce. Blisko 82 proc. Polek twierdzi, że SMS z promocją zachęciłby je do wizyty w sklepie. Ponad 40 proc. kobiet jest zainteresowanych otrzymywaniem SMS-ów o promocjach i rabatach.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 23-10-2014, 14:35

Z raportu Komunikacja SMS w Polsce wynika, że 67 proc. kobiet codziennie wysyła SMS-y, a 16 proc. robi to kilka razy w tygodniu. Średnio co trzecia Polka wysyła powyżej 50 SMS-ów tygodniowo. Eksperci od lat mówią, że kobiety są bardziej aktywne w wykorzystywaniu komunikacji SMS oraz częściej niż mężczyźni korzystają z usług mobilnych. Ponad 21 proc. ankietowanych pań posiada smartfona, a blisko połowa w ostatnich 12 miesiącach zainstalowała aplikację mobilną.

Ponad 40 proc. kobiet jest zainteresowanych otrzymywaniem SMS-ów o promocjach i rabatach. To cenne informacje dla podmiotów z branży e-commerce oraz dla tradycyjnych sklepów, ponieważ 8 na 10 ankietowanych Polek twierdzi, że SMS Premium z informacją o promocji zachęciłby je do zakupów.

- Biorąc pod uwagę, że zakupy w sieci robi w Polsce blisko co druga kobieta, to wiadomość SMS Premium o promocji jest szansą dla e-sklepów na zdobycie nowych klientów. Kobiety należą do grupy najbardziej lojalnych konsumentów, przywiązują się do marek, a zakupy robią regularnie. Wśród najczęściej kupowanych przez panie produktów znajdują się artykuły dla dzieci, kosmetyki oraz sprzęt elektroniczny - mówi Artur Sadowski, prezes w Platformie Spyllo.pl.

- Polacy w ostatnich latach stają się coraz bardziej świadomymi użytkownikami internetu. Korzystają z płatności mobilnych wykorzystując do tego smartfony i tablety. Za największe zalety zakupów online uważamy: możliwość dostawy do domu, oszczędność czasu, szeroki wybór produktów, możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze i konkurencyjne ceny. Coraz częściej przed zakupem monitorujemy ceny produktów, aby znaleźć dla siebie najkorzystniejszą ofertę. Pod tym względem doganiamy naszych zachodnich sąsiadów. Jest więc o co zawalczyć, ponieważ rynek e-commerce wciąż jest nienasycony. Łączny przychód ze sprzedaży online w 2013 roku sięgnął w naszym kraju 5,2 miliarda euro, w porównaniu do 4,1 miliarda euro rok wcześniej - dodaje.

Tomasz Szymanowski, rzecznik prasowy SerwerSMS.pl, podkreśla, że Polki SMS-ują na potęgę - 81 proc. Polek informowało za pomocą SMS-a o ważnych wydarzeniach ze swojego życia. W czasach dynamicznego rozwoju aplikacji mobilnych, panie wykazują przywiązanie do komunikacji SMS, którą wybrało 73 proc. ankietowanych. Co trzecia Polka chciałaby otrzymywać SMS-em informacje od instytucji publicznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Artur Sadowski RSS ALERT    /    Tomasz Szymanowski RSS ALERT    /    e-commerce w Polsce RSS ALERT    /    aplikacje mobilne RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Butik 2014-10-27 13:28:00
    Wcale się nie dziwię! Dlatego właśnie nasza firma postawiła na współpracę z serwersms. Nasi klienci, głównie kobiety, są bardzo zadowolone z takiej formy komunikacji z Nami.
  • Marta_sali 2014-10-31 16:03:00
    handel internetowy w Polsce coraz bardziej staje się rynkiem sprzedaży mobilnej. Warto o tym poczytać w najnowszym raporcie mgeneratora o tym jak właściwie mcommerce działa w praktyce.
  • KingaS 2014-11-06 21:42:15
    No pewnie, że sms jest super narzędziem marketingowym! I może być wykorzystywany nie tylko do informowania o promocjach. Ja np. prowadzę studio urody i wysyłam klientkom też przypomnienia o wizycie, a klientki mogą wcześniej na tę wizytę zapisać się poprzez sms :) Super wygodne, dla obu stron. Nawet z czystej ciekawości fajnie sobie poczytać przykładowe zastosowania sms marketingu, które ja znalazłam na stronie firmy SerwerSMS.pl.
  • Sebastian 2014-11-08 22:12:57
    i męskie podejrzenia są udowodnione naukowo xD mój szef był tego świadomy, dlatego też postawił na taka formę promocji, opłaciło mu się, a sms za 3 gorsze, śmieszne pieniądze. jak dla mnie powinni wygrać ekomersy, głosowałem na nich!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.48.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.