Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kobiety nudzą sie przy zakupach w sieci

  • Autor: PAP
  • Data: 24-06-2012, 14:49

Dla pań dokonywane w samotności internetowe zakupy okazują się nudne, panowie łatwiej akceptują opóźnienie przesyłki, a wszyscy doceniają rabat czy dostawę gratis - takie wnioski płyną z naukowej rozprawy, obronionej w Szkole Głównej Handlowej.

Przedmiotem pracy doktorskiej były zachowania młodych kobiet i mężczyzn w internetowych sklepach. Jak się okazało, panów i panie różnią niemal wszystkie etapy e-zakupu: od sposobu, w jaki trafiają na stronę sklepu, przez metodę przeglądania oferty, po reakcje, gdy "coś idzie nie tak".

Autorką rozprawy jest doktor Marzena Feldy, która jako przedmiot swych badań wybrała klientów w wieku 18-34 lata. Jak wyjaśniła, to grupa tych, którzy z e-zakupów korzystają najczęściej.

Z jej ustaleń wynika, że kobiety konkretny sklep zwykle znajdują przez internetową wyszukiwarkę, natomiast mężczyźni trafiają tam z porównywarki cen. Badaczka zaakcentowała różnicę pomiędzy sposobem przeglądania witryn sklepowych: kobiety koncentrują się na zakupach i przeglądają strony kolejno, mężczyźni zaś otwierają wiele z nich równocześnie, często jeszcze wykonując przy tym inne czynności.

"Panie uznają natomiast, że strony sklepowe często są zbyt przeładowane, w wyniku czego odczuwają stres informacyjny" - powiedziała PAP badaczka. Jak podkreśliła, ankietowane kobiety wskazywały, że e-zakupy wydają im się wręcz nudne i brakuje im udziału przyjaciółek, które można zapytać o radę.

Według ustaleń dr Feldy, mężczyźni zwykle kupują wszystko to, co umieścili w wirtualnym koszyku. Panie natomiast wkładają tam więcej towarów, ale na ostatnim etapie jego zawartość ograniczają. Im też częściej zdarza się w ogóle porzucić zakupy i zrezygnować z transakcji.

Wśród zabiegów marketingowych wszystkich najskuteczniej do zakupu przekonuje oferta darmowej dostawy, jednak to panowie są bardziej na nią łakomi. Innym skutecznym "wabikiem" są rabaty, cenione szczególnie przez panie, które w ogóle lubią być mile zaskakiwane przy finalizowaniu zamówienia.

Z opracowania wynika, że mężczyznom łatwiej przychodzi pogodzić się z sytuacją, gdy przesyłka się spóźnia, albo gdy towar nieco odbiega od oczekiwań. Kobiety są dumne ze swych dokonań, gdy przesyłka dotrze i towar jest dokładnie taki, jak się spodziewały.

Często jednak zdarza im się brak takiej satysfakcji. "Bo na przykład odcień przedmiotu jest nieco inny niż na zdjęciu" - wskazała dr Feldy. Dodała przy tym, że panie swoją frustrację częściej wyrażają w negatywnych komentarzach na temat sklepu i towaru.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH