Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Polsce niemal 40 proc. wysokich stanowisk zajmują kobiety

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-12-2015, 11:16

W Polsce kobiety coraz wyraźniej zaznaczają swoją pozycję w biznesie. W Polsce już 37 proc. wysokich stanowisk kierowniczych piastują właśnie kobiety. Z badań ekspertów wynika też, że pozytywniej niż mężczyźni zapatrują się one na przyszłość kierowanych przez siebie firm – wynika z raportu „Globalny Raport Przedsiębiorczości BNP Paribas 2016”

Trzy najbardziej zyskowne sektory dla kobiet to: sprzedaż detaliczna, usługi świadczone w ramach wolnych zawodów oraz moda. Za najbardziej perspektywiczne same kobiety uważają: e-commerce, podróże, usługi hotelarskie, wypoczynek i media społecznościowe.

Ok. 89 proc. badanych kobiet jest nastawionych na większy zysk i stabilny rozwój. Blisko 35 proc. respondentek oczekuje wyższej marży z przychodu prowadzonego przez siebie biznesu. Wśród mężczyzn ten odsetek wyniósł 31 proc.

- Żyjemy w środowisku, gdzie nikt nie zastanawia się nad korzyściami płynącymi z udziału mężczyzn w zarządach firm czy wielkich korporacji, a kobiety w dalszym ciągu muszą udowadniać swoją wartość. Funkcjonując w biznesie już od wielu lat nauczyłem się jednak, że wbrew stereotypom, to właśnie kobiety mają często większe predyspozycje do zajmowania stanowisk kierowniczych niż mężczyźni. Dobrym przykładem jest na to Grupa Kapitałowa Loyd, w której spółkach kobiety piastują wiele wysokich stanowisk i osiągają fantastyczne rezultaty. W naszej strategii od początku kładliśmy nacisk na wysoki udział kobiet w zarządzaniu podmiotami z kilku powodów. Przede wszystkim kobiety działają z większym poświęceniem i są lepiej przygotowani, często opracowując tzw. plany B, aby nie dać zaskoczyć się żadnym ewentualnościom. Ich podejście napędza produktywność i kreatywność w zespole, a także wnosi do pracy nowe, świeże podejście i rozsądek – mówi Bartosz Kaczmarczyk, prezes Loyd SA.

- Zwiększenie udziału kobiet w zarządach spółek jest bardzo pozytywnym zjawiskiem. Oznacza bowiem, że zmieniło się nie tyle podejście mężczyzn do kobiet w biznesie, ale kobiet do nich samych. Stałyśmy się bardziej pewne siebie oraz swojej wartości na rynku pracy, co w połączeniu z wysokimi kompetencjami i wykształceniem otwiera nam drogę do wielkiego biznesu. Nie musimy już nikomu udowadniać, że zatrudnianie nas jest zwyczajnie opłacalne. Można zaobserwować, że firmy zyskują dzięki nam w wielu aspektach. Po pierwsze jest to większe nastawienie na wyniki finansowe, a w rezultacie wyższy zysk, z drugiej zaś strony  to także korzyści wizerunkowe. Kobiety mają coraz większy wpływ na politykę, kwestie gospodarcze, a nasz udział w biznesie stale rośnie i zmierza w dobrym kierunku – dodaje Monika Cyboran-Trzebińska, dyrektor zarządzający Loyd Dotacje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.