Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kolejna duża akwizycja Eurocashu w ciągu dwóch lat

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-02-2015, 16:16
Kolejna duża akwizycja Eurocashu w ciągu dwóch lat
Luis Amaral, szef i największy akcjonariusz Eurocash

- Działania akwizycyjno-rozwojowe prowadzone w 2014 roku przez Eurocash miały charakter mikro. Należy je ocenić pozytywnie, jednak nie były przełomowe. Rynek oczekuje, że w perspektywie dwóch lat dojdzie do kolejnego spektakularnego przejęcia, tym razem dużej sieci detalicznej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon.

Eurocash historycznie przyzwyczaił rynek, że jest w stanie realizować transakcje mogące wygenerować dużo synergii. Zdaniem Szlagi przykładem są przejęcia Delikatesów Centrum, CEDC-Dystrybucja, a przede wszystkim Tradisu. Wymienione akwizycje powodowały, iż cała grupa Eurocash się wzmacniała. Nie można tego powiedzieć o działaniach podejmowanych w ubiegłym roku, które były pewnego rodzaju testem.

- W roku 2014 mieliśmy do czynienia z szukaniem nowych formatów, pewnego rodzaju star-upów. Są to biznesy, które za kilka lat mogą się bardzo rozwinąć, nie ma jednak pewności, że tak się stanie. W tej puli znajduje się nowy koncept stacji benzynowych współtworzony z PKN Orlen, sklepy kosmetyczno-drogeryjne Kontigo, czy placówki convenience 1minute. Jednocześnie wsparcie segmentu produktów impulsowych i wyrobów tytoniowych poprzez przejęcie spółki Kolportera faktycznie przysporzy wartości akcjonariuszom - wyjaśnia Szlaga.

Połączenie KDWT z Kolporterem analityk Trigonu ocenia jako swego rodzaju ruch obronny, którego celem było utrzymanie zysków w segmencie - w ramach zmian w strukturze dystrybutorów nastąpiło po prostu połączenie z inną hurtownią. Szlaga zauważa, że transakcja nie spowoduje, aby inwestorzy w bardziej przychylny sposób zaczęli spoglądać na Eurocash.

Inwestycja we Frisco również nie wpłynęła w sposób znaczący na poprawę kondycji grupy. Zdaniem Szlagi miała ona charakter podobny do transakcji z Kontigo oraz 1minute. W tym sensie jest swego rodzaju szukaniem nowego formatu typu convenience, który nie wiadomo czy spełni stawiane przed nim oczekiwania. Ze względu na skalę działania Eurocashu inwestycje w nowe formaty są czymś naturalnym, porwónywalnym do działów badań i rozwoju w dużych firmach produkcyjnych.

Szlaga nie dostrzega dużego potencjału we Frisco. W jego przekonaniu handel internetowy w Polsce ciągle się rozwija. Nie wszystkie firmy potrafią na nim zarobić, traktując internet jako dodatek do biznesu, czy wręcz zwykłe narzędzie marketingowe. -Frisco to pewnego rodzaju test - połączenie platformy internetowej z biznesem tradycyjnym. To dobre pole do nauki oraz szukania pomysłów, ale w przyszłości nie będzie stanowiło kluczowego kierunku dla Eurocashu - zaznacza Szlaga. 

I dodaje, że sklep internetowy jest projektem, który ma odległą perspektywę konkretnych korzyści. - Dobrze znamy sytuacje Frico. Jest to firma działająca wiele lat, której nie udało się wypracować modelu zapewniającego rentowność. W związku z tym ciągle potrzebuje kapitału - komentuje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH