Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Kolejna duża akwizycja Eurocashu w ciągu dwóch lat

- Działania akwizycyjno-rozwojowe prowadzone w 2014 roku przez Eurocash miały charakter mikro. Należy je ocenić pozytywnie, jednak nie były przełomowe. Rynek oczekuje, że w perspektywie dwóch lat dojdzie do kolejnego spektakularnego przejęcia, tym razem dużej sieci detalicznej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon.

Kolejna duża akwizycja Eurocashu w ciągu dwóch lat
Luis Amaral, szef i największy akcjonariusz Eurocash

Autor: RW, portalspozywczy.pl
Data: 18-02-2015, 16:16

Eurocash historycznie przyzwyczaił rynek, że jest w stanie realizować transakcje mogące wygenerować dużo synergii. Zdaniem Szlagi przykładem są przejęcia Delikatesów Centrum, CEDC-Dystrybucja, a przede wszystkim Tradisu. Wymienione akwizycje powodowały, iż cała grupa Eurocash się wzmacniała. Nie można tego powiedzieć o działaniach podejmowanych w ubiegłym roku, które były pewnego rodzaju testem.

- W roku 2014 mieliśmy do czynienia z szukaniem nowych formatów, pewnego rodzaju star-upów. Są to biznesy, które za kilka lat mogą się bardzo rozwinąć, nie ma jednak pewności, że tak się stanie. W tej puli znajduje się nowy koncept stacji benzynowych współtworzony z PKN Orlen, sklepy kosmetyczno-drogeryjne Kontigo, czy placówki convenience 1minute. Jednocześnie wsparcie segmentu produktów impulsowych i wyrobów tytoniowych poprzez przejęcie spółki Kolportera faktycznie przysporzy wartości akcjonariuszom - wyjaśnia Szlaga.

Połączenie KDWT z Kolporterem analityk Trigonu ocenia jako swego rodzaju ruch obronny, którego celem było utrzymanie zysków w segmencie - w ramach zmian w strukturze dystrybutorów nastąpiło po prostu połączenie z inną hurtownią. Szlaga zauważa, że transakcja nie spowoduje, aby inwestorzy w bardziej przychylny sposób zaczęli spoglądać na Eurocash.

Inwestycja we Frisco również nie wpłynęła w sposób znaczący na poprawę kondycji grupy. Zdaniem Szlagi miała ona charakter podobny do transakcji z Kontigo oraz 1minute. W tym sensie jest swego rodzaju szukaniem nowego formatu typu convenience, który nie wiadomo czy spełni stawiane przed nim oczekiwania. Ze względu na skalę działania Eurocashu inwestycje w nowe formaty są czymś naturalnym, porwónywalnym do działów badań i rozwoju w dużych firmach produkcyjnych.

Szlaga nie dostrzega dużego potencjału we Frisco. W jego przekonaniu handel internetowy w Polsce ciągle się rozwija. Nie wszystkie firmy potrafią na nim zarobić, traktując internet jako dodatek do biznesu, czy wręcz zwykłe narzędzie marketingowe. -Frisco to pewnego rodzaju test - połączenie platformy internetowej z biznesem tradycyjnym. To dobre pole do nauki oraz szukania pomysłów, ale w przyszłości nie będzie stanowiło kluczowego kierunku dla Eurocashu - zaznacza Szlaga. 

I dodaje, że sklep internetowy jest projektem, który ma odległą perspektywę konkretnych korzyści. - Dobrze znamy sytuacje Frico. Jest to firma działająca wiele lat, której nie udało się wypracować modelu zapewniającego rentowność. W związku z tym ciągle potrzebuje kapitału - komentuje.

więcej informacji:

Kamil Szlaga RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    Frisco RSS ALERT    /    KDWT RSS ALERT    /    Kolporter RSS ALERT    /    Kontigo RSS ALERT    /    1minute RSS ALERT    /    Tradis RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    przejęcia Eurocash RSS ALERT    /    akwizycje Eurocash RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.254.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.